Kompilacia LaTeX dokumentu do nieco pozeratelneho

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Čtvrtek Prosinec 29 17:52:58 CET 2005

Zdravim,

Asi tak, vystup je sice hezky, ale nez to clovek napise tak se z toho muze
****** :). Napsat v tom dvoustranku je fakt jeste pohoda, ale kdyz chci
dokument, ktery tech stranek ma vic a obsahuje obrazky, tabulky textove nebo
doplnene matematikou, ci slozitejsi matematiku, tak to je na dlouhe lokte:).

Nerikam, ze to s necim srovnavam, s wordem urcite NE.

Na jare mne prestalo bavit ztracet cas psanim tabulek a kdyz jsem byl z tech
tabulek temer mrtvy, tak jsem si na to v poslednim zachvatu napsal soft,
kterym ty tabulky generuji z excelovske tabulky, kde do policek vrazim
pripadne latexovske prikazy. Jenze bezny uzivatel si to nenapise a hezky se
mori dal. A to není jen o tabulkach:(.

Dalsim neduhem je, jak dostat do dokumentu obrazek, vetsina navodu na netu
od toho dava ruce pryc, jako by proste nebylo potrebne do dokumentu obrazky
vubec vkladat:). Sice to jde, ale...

Druha vec je podpora cestiny a cstex. Nasel jsem na netu celou spoustu
navodu, jak na to. Zkousel jsem to propasovat do miktexu, ale vysledekm
bylo, ze miktex prestal fungovat:(. Dokonce jsem nasel jakysi navod pro
idioty meho razeni, kde to bylo bod po bodu, jak na to, ale vysledek byl
stejny:((((((((.

Proste latex je svetem sam o sobe, nekdy mam pocit, ze by jako takovy ani ke
sve existenci nepotreboval sve uzivatele:) a ti, kteri tudy jen potrebuji
probehnout a pouzit jej, tak jsou sice na konci obdareni vysostnym
vysledkem, ale nejdrive si jej musi zaslouzit potem a krvi:)))).

S pozdravem,
                Marek Pavlu