Problem s triaky

Jan Kral kral@fortech.cz
Čtvrtek Prosinec 29 14:13:46 CET 2005

> Ja predpokladam, ze je.

Psst, hlavne to nerikat nahlas pred tyristorama co jsou v ruznych lokomotivach apod. :-)) Jak to delaji tam, ze s tim teda problem namji.

> 1) co mate za triaky - se suffixem W (tedy snubberless verzi)?

Pouze B, tj. 50mA

> 2) co je v roletach za typ motoru?

jednofazovy 180W s rozbehovym kondenzatorem a druhym vinutim

> 3) odpor 1k v RC snubberu se zda byt dost velky, dal bych <= 100R

Mel jsem za to, ze RC snubber je hlavne kvuli korektnimu vypinani triaku pri indukcni zatezi a me to korektne vypina i s tim 1k, dokonce jsem nekde videl i vyrzne vyssi hodnoty R

> 4) zkuste paralelne k triaku i varistor nebo transil

Doted jsem zil v tom, ze triak se chrani sam tim, ze pri vyssim napeti nez ma sve pracovni, tak otevre a tim se na nem to napeti snizi na minimum, a ze toto mezni napeti tedy neni pro triak "likvidacnim"

> 5) nakonec tam dejte rele a budete mit klid

To sice planuji, ale az budu presvedcen o tom, ze to triakem nejde, zejmena proto, ze o moc vic mista nez na triaky tam nemam.