Nouzove nabiti Li ion

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Středa Prosinec 28 17:51:29 CET 2005

    Zdravim vsechny,
mam znamemu spravit mobil (Philips fisio 820), ale buhozel mi k nemu
nedonesl nabijecku a baterie (3,7V / 620mAh) je uplne vybita (uvidim ho
az po novem roce a zrovna ted mam cas a chut se do toho pustit). Z
procitani HW news vim, ze li-ion se nabiji konstantnim napetim s
omezenim proudu. Kdybych chtel baterii nabit jenom castecne (abych ten
telefon mohl vubec zkusit zapnout), muzu ji na chvili pripojit treba
pres 47R k 12V zdroji? Domnivam se ze ano, protoze nabijeci proud bude
(12V - Ubat)/47R, ted je Ubat=2,7V (jmenovite 3,7V), takze proud bude
max. (12 - 2.7) / 47 = 198mA a s rostoucim Ubat bude mirne klesat. Kdyz
to tam necham pripojene treba 10minut nebo pul hodiny, tak by memelo
dojit k prebiti baterie (a tim padem k prekroceni max. napeti na ni),
protoze dodany naboj bude mnohem mensi jak kapacita baterie (pro pul
hodiny pri nabijecim proudu 200mAh je dodany naboj 100mAh << 620mAh).

Je tato myslenka realna, nebo je v tom nekde hacek (horici li-ion mit v
pokoji opravdu nechci).

Pekny den - JD