Vypocet pauzy na 51

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Prosinec 28 15:12:41 CET 2005

Toto som ucil v tretom rocniku na priemyslovke :-)

V katalogovom liste procesora si najdite kolko strojovych cyklov trva
vykonanie kazdej z pouzitych instrukcii. Potom v tom istom katalogovom
liste si najdete kolko hodinovych cyklov trva jeden strojovy cyklus. Z
toho uz lahko spocitate ake bude oneskorenie vasho programu.
Uvediem priklad, ale presne cisla si uz nepamatam, zistite si v
katalogu. U 8051 trva 1 strojovy cyklus 12 cyklov oscilatora. S pouzitym
12MHz krystalom teda jeden strojovy syklus trva 1us. V tabulke
instrukcii si najdete ze MOV R0,#x trva jeden cyklus a DJNZ trva jeden
cyklus. Takze to mame

1 cyklus     MOV, R0,#9
9x1 cyklus   DJNZ
spolu 10 strojovych cyklov * 1us = 10us

presne cisla si nepamatam, ale musite aj vy nejaku pracu urobit :-)
b.