OT / Re: pH meter

Simon Cihelník hwkonfera@seznam.cz
Úterý Prosinec 27 18:41:38 CET 2005

Ad 2) je-li cerstvy, neovlivni... Ve starem (par mesicu na ostrem svetle),
bude pri styku s vodu vznikat male mnozstvi chlorovodiku, coz by vadilo u
extracellularni solu, tj. napriklad krve.
Ad 4) to zalezi na typu senzoru. Ve Vasem pripade, zrejme tzv. kombinovane
elektrody, by pridavek chloridu draselneho cistoty P.A. (pro analýzu) mel
situaci resit. Ten pridavek je ovsem nutny pouze pri mereni velmi slabych
elektrolytu, coz neni ani krev, natoz zaludecni extrakt.
Ad 5) predpokladam, ze Snail ma "sve" dodavatele. Ja kalibruji pH metry na
primarni standardy, takze nemam o tuzemskych vyrobcich prehled. Zkusil bych
Lachemu Neratovice nebo podobnou firmu (Penta, Merci...). Jinak pufry u nas
vzdy delaval v rozumnych cenach SEVAC, zda v tom ale pokracuje i dale,
nevim. U Sevacu byste meli jiste certifikat pro pouziti ve veterinarni
oblasti, coz nemusi byt pri dnesni byrokratizaci vsehomira uplne k zahozeni.

Hezky den,
Simon Cihelnik

Ad 2) pridani chloroformu neovlivni pH vzorku ? Popripade jake dalsi cinidla
by mohly byt ?

ad 4) co lze pouzit jako neutralni elektrolyt ? Kde jej lze sehnat (pro
pripad potreby)?

ad 5) mate jeste doporuceni na vhodne pufry, resp. dodavatele ?

David Šlosárek