pH meter

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Úterý Prosinec 27 17:42:57 CET 2005

Zdravim.

Nejsem v chemii takovy odbornik a neznam princip pouziteho senzoru (membrany ?), takze jsem se asi ptal
trochu hloupe. Ale v principu jde o to, aby jsem mohl merit nekolik vzorku za sebou (samozrejme s oplachem sondy) bez
kalibrace pred kazdym merenim, to je mozne ? Tedy zkalibrovat pomoci 2 pufru pred merenim a pak merit par hodin ?

Mrknul jsem na Snails instruments, zamlouval se mi PH 114, jak je na tom s přesností měření a jaké jsou nabízené práškové pufry ?
V datech je uvedena pouze rozlišovací schopnost 0,01pH, bude po kalibraci s uvedenými pufry přesnost měření alespon +-0,05pH ?

pro doplneni: Pouziti bude na mereni pH vzorku bachorove tekutiny resp. krve prezvykavcu.

David Slosarek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Snail Instruments
Sent: Tuesday, December 27, 2005 1:09 PM
To: HW-news
Subject: Re: pH meter

>mam dotaz, nevite zda existuje nejaky Ph digitální pH metr, ktery by
>nebylo nutne kaliborvat pomoci roztoku ?

Neni to ani tak zalezitost pH metru jako pripojene elektrody. Ale jak
nastinil kolega Cihelnik, nebude to asi schudna cesta.

>Popripade mùzete mi nekdo doporucit nejakdy slusny prenosny digitální
>pH
>metr s presností 0,01pH s bateriovým napájením a tepl. kompenzací
>co neco vydrzi pri praci v terenu ?

Muzete zkusit firmy jako WTW, Radiometer, Metrohm apod, vsechny budou mit v
CR zastoupeni. Ale jestli chcete merit s presnosti 0.01pH, no nebude to
snadne. Prvni zkuste sehnat pufry s presnosti alespon 0.005pH, lepe
0.002pH, at muzete udelat poradnou kalibraci.

J. Hanzal