RE: Vrtačka PROXXON Micromot50 - doplnění

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pátek Prosinec 23 00:53:28 CET 2005

Ale kdepak, takový génius nejsem.

Tohle je konstrukce, kterou vymyslel jeden šikula ještě v Aritmě (nebo v
Mikrotechně ???) někdy před 25 lety. Já jí mám půjčenou od jeho syna
(který je snad ještě větší šikula a pracuje u mně ve firmě).

Nicméně, ta konstrukce je celkem geniální. Pravda, dneska by se dala
vylepšit např. snímáním a řízením otáček, ale tak nějak plně vyhovuje
tak, jak je.
Má jedinou vadu. Na každý průměr vrtáku se musí vyrobit speciální
kleština. Ale časem vznikla sada kleštin na obvyklé průměry, takže stačí
je nepoztrácet.

Jen na vysvětlenou toho principu. Páka s motorkem se ohýbá pod tlakem
ukazováku (vyvažuje to ta pružina z plechu uprostřed ramene), ten šroub
vedle motorku nastavuje doraz, aby se nevrtalo do spodní žárovky.

Poctivě naměřeno se s tím dá vyvrtat kolem 3000 děr za odpoledne a ani z
toho moc nebolí ruce. Zkoušel jsem to :-))))

Zdraví PavelK

http://www.eset.sk