OT Tlumic na zbrane ?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Prosinec 19 20:04:51 CET 2005

Psychotesty je synonymum pro bezradnost nebo snaha nikoho nenastvat.

Mam kamarada co vystudoval psychologii a jednu dobu jsme na tema psychotestů
vedli radu "odbornych" diskuzi nad sklenickou , Konečný zaver, inteligentni
clovek s mirnou instruktáži muze předstírat (zastírat) cokoliv.

Jeden priklad za všechny znal jsem člověka co absolvoval psychotesty
zamerene na zvladani stresových situaci a skrytou agresivitu, podotýkám, ze
uspesne. Ja ho poznal cca rok po těch testech, během cca 30 minut jsem si
byl dost jistý, že není  uplně v pořádku, pak jsem ho cca rok nevidel,
nasledne  mi podiva, ze ma zbrojak  a strasne touzil po jednom timu zbrane.
V hlavou se mi honilo něco jo, to špatně skončí. Za dalších x měsícu mu
"ruplo v bedně", vše vyustilo ve velke  manevry zasahove jedntky, včetne
nasazeni odstrelovacu, později i vrtulníku s termovizi, cela akce trvala cca
7 dni, dotyčný vyhrožoval řadě lidi a v te době již disponoval slušným
palebným potenciálem .

Zasveceni uzavirali sazky na to pocty mrtvých, nevyhral nikdo dotyčný sejmul
jen sam sebe.

  _____

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Nevrkla
Sent: Monday, December 19, 2005 7:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Tlumic na zbrane ?

 >Na druhou stranu pokud někdo potřebuje zbraň k nelegálnímu počínání, tak
> rozhodně nepoužije oficiálně koupenou a registrovanou zbraň, to by byl
> idiot...

>...a to by právě odhalily ty psychotesty... ;-)

Dobry vecer,

nedavno byl v televizi diskuzni porad, byla tam sympaticka slecna z
ministerstva vnitra, pan Kreml od policie, zastupce "druhe strany" (zastance
drzitelu zbrani) moderatorka a nejaky psycholog ci psychiatr. Moderatorka se
celou dobu snazila navodit atmosferu ze "zbran je nastroj dabluv"... pricemz
je jednoznacne nutne alespon zavest ty psychotesy, kdyz uz nic.

Vcelku jednoznacne stanovisko slecny z ministerstva i policisty bylo
psychotesty pro normalni lidi nezavadet. Pouze pan psycholog tvrdil neco
jako, ze on by nedal povoleni cca 20% zadatelum (% nepamatuji presne) a tim
by snizil pocet trestnych cinu s leg. drzenou zbrani o xx%. Nakonec ale
rekl, ze by stejne nechal konecne rozhodnuti na praktickem lekari. Cena za
odborne vysetreni je odhadovana na 1-4kKc to mame pri cca 300000 zbrojnich
prukazu castku v radu stovek milionu az jednotek miliard korun plynoucich co
5 let do rukou psychologu... to uz stoji za drobne mlzeni v televizi.
Zavedenim by vznikl dalsi obrovsky prostor pro korupci. Nevim jak by takovy
test asi vypadal, ale predpokladam, ze precteni dvou knih o psychologii by
nebylou spatnou cestou, jak zvysit sve sance...Pokud by slo o test formou
rozhovoru s psychologem, vysledek by mohl znacne zaviset na tom, jak se pan
psycholog vyspal a jestli mu manzelka vecer .....at zije objektivita.
Zaritym odpurcum bych doporucil shlednout treba dokument ceske televize "S
pistoli v kapse" (bylo nekde k dispozici ke stazeni, pripadne mohu
poskytnout), ktery je vcelku objektivnim pohledem na svet drzitelu zbrani.
(jen psycholozka tam vystupujici je opet dle meho nazoru trochu mimo
realitu)

 S pozdravem

                            P.N.

> Ono by hlavně u vydávání zbrojního průkazu pomohlo zavést velmi přísné
> psychologické testy. V současné době o tom rozhoduje obvoďačka a ruku na
> srdce, kolik lidí na ty testy pošle? Díky testům by bylo možno odhalit
> lidi,
> kterým zbraň do ruky nepatří.
> Na druhou stranu pokud někdo potřebuje zbraň k nelegálnímu počínání, tak
> rozhodně nepoužije oficiálně koupenou a registrovanou zbraň, to by byl
> idiot...

...a to by právě odhalily ty psychotesty... ;-)

P.K.

  _____