OT Tlumic na zbrane ?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Prosinec 19 13:49:15 CET 2005

Rekneme ze z rekonstrukce vyplývá trochu něco jiného rozhodně to neproběhlo
tak, že Velišek nevěděl , že je Lubina ozbrojen právě na opak.
V mediích , zvláště pak v TV nova se z Lubiny snaží udělat psychopatického
magora, který zastřelil hrdinu, nicméně jak uz to tak byva pravda není tak
černobílá.
Vypadalo to asi takto, Lubina ten den přišel o práci , má spoustu dluhů, a
tak se rozhodne udělat to co uz v minulosti udělal vykrást zlatnictví ci
postu s zbrani a rukojmím v ruce. Jako rukojmí si vybirá náhodnou ženu v
parku na Karláku. K ženě přistupuje s pistolí v ruce, pistoli míří na bok
ženy (asi tak jak to zname z filmu) zrejme se se ji chystá rici at v ho v
klidu doprovodi na nedalekou postu (zlatnictví) a ze se ji nic nestane pokud
udela to co chce. V tom okamziku se do této situace priplete Velišek, který
jede kolem s kočárkem, o situlaci nic neví, pistoli nemůže nevidět, přesto
se žene směrem k Kubínovi a ten se rozhoduje střílet. Instinktivni reakce,
nervy pracuji , nic se nedaří vi , že nechce do basy, zene se k nemu chlap,
vystřelil ...
Dokonce i ona přepadena, žena následně částečně vypovídá ve prospěch Lubiny,
kdy uvádí, že si byla vědoma, že nejde o loupežné ani o sexuální přepadení.
Je obtížné situaci hodnotit expost, ale můj závěr a soukromý závěr
vyšetřovatelů je, že není zrovna rozumné hnát se do nepřehledné situace se
zbraní, zvláště jako neozbrojený civilista s kočárkem.

Kdybys byl na místě, hnal by si se k chlapovi se zbrani v ruce, který bere
rukojmí? O tom, že sebou máš vlastní dítě ani nemluvě.
V křoví jsem nebyl, ale léta se znám s jedním z vyšetřovatelů. Takový průběh
oné osudné události proběhl i  tiskem, ale většinou to bylo podáno ve stylu
psychopatický magor, který se chystal vyvraždit celý park a hrdina ....

Celé co jsem svým předešlým příspěvkem chtěl říci, je, že názor podle
kterého jsou zbraně nanic a nikdo si z nich stejně nedovolí střílet je velmi
nebezpečný. Zaznělo to i zde když vytáhnete zbraň na svou obranu, těm zlým
to je jedno a spolehají na to, že budete mít strach zbraň použít. Těm hodným
to také nedochází, proč by se jinak s kočárkem a holýma rukama hnali na
ozbrojeného zloducha?