Jak budit MOSFET mustek z MCU

juraj michalek michalek@toolsquare.com
Pátek Prosinec 16 09:26:51 CET 2005

S pozdravom Juraj Michálek
www.toolsquare.com
----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HWnews" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 16, 2005 9:04 AM
Subject: Jak budit MOSFET mustek z MCU

Zdravim,
potreboval bych z MCU budit tri MOSFET mustky a abych se priznal tak ac
jsem se snazil neco neco nastudovat o techto tranzistorech tak z toho
nejsem moc moudrej - tedy je mi celkem jasny MOSFET typu N a jeho
rizeni, ale neni mi to jasne u typu P (spis jsem se tedy do toho asi
zamotal).

Jak to chapu v analogii s bipolarnim tranzistorem:

vyvod G odpovida B, D odpovida C a S odpovida E

u provedeni s vodivosti N otviram kanal mezi D a S prilozenim kladneho
napeti na G vuci elektrode S (u bipolaru v zapojeni SE je to vlivem
prochaejiciho kladneho proudu mezi B a E) - v pripade mustku je N-MOSFET
na zaporne strane mustku a je na 0V pripojen elektrodou S

ale mam zmatek jak je to tak ze je to prilozenim zaporneho napeti vuci
elektrode S? V tomto pripade je tedy P-MOSFET pripojen elektrodou S na
plus strane mustku a na D je zatez?

Pak jestli to dobre chapu je "problem" u rizeni mustku z MCU kladna
vetev s MOSFETy typu P kdy nedokazu stahnout napeti na stejny potencial
na vystupu z MCU jako ma elektroda S v pripade ze napeti na mustku je
vyssi nez kolik mi leze z MCU.

Ano potrebujes externy budic. PMOSFET je zatvoreny vtedy ak sa potencial G blizi potencialu S. Teda otvara sa zapornym napatim oproti S.

Jak se to da resit - napada mne nejaky budic treba s bipolarnim
tranzistorem?

Ja funguje tohle zapojeni?
http://tom.tartarnet.cz/pictures/DC_revers_schema.jpg

RadekCX