OT: Deti, was OT: Re: Barevne znaceni odporu.

P H I L O M A N philoman@atlas.sk
Čtvrtek Prosinec 15 11:39:07 CET 2005

kulickova mzaika sa pouzivala aj pri odvode brancov. nikto z pritomnych lekarov mi neveril, ze ja v tych bodkach nevidim ziadne cidlo. vacsina videla cislo 3 alebo 8. ostatni ( a nebolo ich malo ) videli prd - boli povazovani za simulantov a bez doporucenia na podrobnejsie vysetrenie zraku odvedeni.
: )

  From: milos.gregus@cz.abb.com
  To: hw-list@list.hw.cz
  Sent: Thursday, December 15, 2005 11:30 AM
  Subject: Re: OT: Deti, was OT: Re: Barevne znaceni odporu.

  Preji pekny den,

  Pokud jde o kombinaci cervena - zelena, tak se jedna na 99 procent o poruchu barvocitu,
  ktera neni az tak vzacna.

  V orientacnim behu se kvuli tomu menili barvy lampionu z cervena - bila na oranzova - bila
  a v kratkem obdobi bylo doporuceno pres lampion (s cervenou barvou) mit modry pruh. Jiste
  asi slo i o reseni barvosleposti na cervenou.

  Potkal jsem v Zlinskem okrese cestou na start orientaka, ktery mi o tomto svem problemu rikal.
  Rikal, ze ty barvy odlisit dokaze, ale pro nej jsou subjektivne velmi blizke, takze pri zavode v lese
  mu cervena spliva s zelenym podkladem. Stejne tak se mu cetla spatne cervene zakreslena trat v mape.

  Pro tak male :-) dite muze pak byt problem, ze si je plete. Ma dva ruzne nazvy pro ruzne odstiny pro nej stejne barvy.

  Kazdy obvodak (alespon drive) mival obrazky na barvocit (kulickove mozaiky s cislicemi nebo geometrii. Zkouska byla soucasti
  zdravotni prohlidky pro ridicak. Pokud si to chcete nejak overit.

  Jestli to je lecitelne nevim, nejsem z lekarskeho prostredi.

  Milos