OT: ethernet switch a management

Karel Dudasek karel.dudasek@vghur.army.cz
Středa Prosinec 14 15:30:17 CET 2005

On Wed, 14 Dec 2005 mjfox@centrum.cz wrote:
> Dobre, ale jeste pro me jako pro (temer) laika: k cemu je dobry ten
> management?
>
> A jeste pro predstavu - neptam se proto, ze bych stavel pocitacovou sit,
> ale spis mi jde o pouziti v prumyslove siti - proste do ethernetu se
> pripoji ruzna zarizeni, ale pocitace to jsou spis vyjimecne. Vetsinou
> jde o ridici automaty, zobrazovaci panely atd. Ptam se obecne, protoze
> nase firma se zabyva prumyslovou automatizaci. (Konkretne ted vybirame
> 24-portovy switch a to se uz nabizi "managed" typy. Tak me zajima, co je
> [...]
Treba proto, ze kdyz se zblazni jeden prvek pripojeny do switche, switche
s managementem obvykle maji mimo jine i moznost omezit pocet broadcastu z
portu do ostatni site, jsem schopen na dalku ( bez fyzickeho pristupu do
rozvadece, nebo nutnosti jet 500km daleko) vypnout vadny port a tedy
odstrihnout zarizeni od site.
Dalsi moznost me treba napada pro autonomni zarizeni mit moznost na dalku
jej nakonfigurovat a pak vypnout sit a nekdy v budoucnu pri potrebe zmenit
nastaveni ji zase zapnout. Ovsem administrator switche musi vedet, odkud
jde ke switchi, aby si neurizl vetev :-)
Dalsi moznost je treba to, ze tyto switche umi udelat pro potreby hledani
zavady zrcadleni paketu i na jiny port, nez kde je zarizeni pripojeno.
Dale pak muzete omezit i to, kdo ze zakaznikovi site bude mit pristup
k vasim zarizenim.
                             Karel Dudasek