OT: Jaky digitalni satelit?

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Prosinec 14 13:23:20 CET 2005

Slovo "digitalni" je marketingovy pojem, digitalni kvalita, digitalni kabelovka pres satelit, digitalni linka ISDN...

Pritom klasicky analogovy princip neni obecne vubec spatny - naopak, gramofonova deska hraje lip jak CDcko a analogova televize muze ukazovat lip nez digitalni (v pripade UPC to i plati). Ve videopujcovne ten samy film na VHS maj s dabingem, na DVD jen s titulkama. A kvalita VHS ve srovnani s DVD neni vubec o tolik horsi, jak si nekdo mysli.

Ono by to s tou digitalni satelitni kabelovkou UPC nedopadlo tak tragicky, kdyby tam za kazdou cenu neprotlacovali tolik programu - ale oni snizi bitrate na polovinu, tim zvysi pocet programu na dvojnasobek a pak to vypada jak to vypada. Obavam se neceho podobnyho i v pripade DVB-T vysilani.

P.K.