? 50W

aze azehw@volny.cz
Úterý Prosinec 13 18:31:59 CET 2005

Asi to tak bude, ta první originální "halogenka" nám zčernala jako bota a
druhá, která asi skutečně nějaký ten halogen obsahuje, už ani trochu. Kdoví,
co v těch superhyper.......ech prodávají.
AZE

----- Original Message -----
From: "Vladimír Anděl" <vaelektronik@mirnet.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 13, 2005 6:23 PM
Subject: Re: ? 50W

Ja mam dojem ze s tim cernanim halogenek je to tak, ze pokud banka pri
nizsim napeti zcerna, potom zase pri plnem napeti postupne zpruhledni. Pokud
zarovka jde na snizene napeti jen obcas, nic se nedeje. Pokud ale zcerna
hodne, potom se teplo z vlakna odrazi zpet k vlaknu, nic nejde ven (takova
mala cerna dira) a pri plnem napeti se vlakno spali. Pokud napeti snizime
hodne (teplota vlakna nizsi nez u normalni zarovky) nezcerna. Na tom je
zalozeno predzhaveni zarovky u projektoru.

Andel