GSM handover

HW-news pavel.krafcik@gmail.com
Úterý Prosinec 13 09:28:52 CET 2005

Délka kabelu je to nejjednodušší, prostě musí stačit. :-)

My jsme použili RG58, protože jsme táhli asi 8 metrů. Pro delší vedení
by to chtělo něco s menší ztrátou.

My jsme to dělali v Plzni, kde bylo v 1. patře dost silné pole, tak jsme
použili dlouhou autoanténu, kterou prodával Eurotel a o které tvrdil, že
má zisk 3,5 dB. Proti tomu na druhý konec jsme dali opět autoanténu, pro
změnu krátkou, asi 8 cm (1/4 lambda). Lepší by byla dlouhá, ale  byly to
suteréní prostory s nízkými stropy. Venkovní anténa byla upevněná na
oplechované římse a vnitřní byla vetknuta do kulatého plechu, asi 30 cm
průměr a byla přidělaná ke stropu v nejobývanější místnosti. Nad přesnou
velikostí plechu jsme ani moc nebádali, prostě jsme vzali, co měl
mechanik náhodou v dílně.

Pokud by měl být signál uvnitř silnější, bylo by třeba použít venkovní
směrovou anténu a namířit ji na nejbližší základnovku. Před nástupem 1,8
Ghz pásma jsem to viděl na horské chalupě udělané z TV matrace,
polarizované vertikálně. Teď by byla dobrá nějaká dvoupásmovka, ale nic
takového neznám.