Full duplex po TV antennom kabli?

Vladimír Andel vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Prosinec 12 08:44:25 CET 2005

Ted me napadlo: pokud TV poslouchate jen na 4. a 5. pasmu, mozna by vam
stacila vyhybka 1-3/4-5. Ted uz to asi nekoupite, ale kdysi se to davalo
jako prislusenstvi k televizim. Nektere krabicky mely v sobe symetrizak, ten
je nutne vykuchat. Treba k Merkuru a k Plutu byla krabicka vstup 1-3 300
ohm, vstup 4-5 300 ohm, vystup 75 ohm. Na 1-3 v tom byl symetrizak na
dvouderovem feritovem jadru, na 4-5 meandr na tistaku.
Nevi nekdo jak vypadaji vyhybky R/TV v zasuvkach pro STA? Je na vystupu
radio skutecne jen 87-108 MHz a na TV jde i 1. pasmo? Neni to jen vyhybka
<150 MHz radio a >150 MHz TV? Je u STA taky moznost prenosu signalu pro AM
radio (<30 MHz)? Mam dojem ze kdysi davno to bylo.
Andel

----- Original Message -----
From: "Miroslav Sinko" <sinkomiro@rocketmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 11, 2005 12:26 AM
Subject: Re: Full duplex po TV antennom kabli?

Dakujem, poobzeram sa po schemach vyhybok (VF naozaj nie je moj obor).
U rodicov mam nejake stare AR, kde jedno modre cislo bolo venovane TV
antennym rozvodom/zosilnovacom/potlacacom/atd. Tak ked ich pojdem
najblizsie navstivit :-)

Praveze v nasom domovom TV rozvode kablovka zacina programom na
48.25MHz :-( Snad najdem schemy vyhybok vyssieho radu, cim medzny
kmitocet budem moct stiahnut nizsie...

Momentalne mi nie je celkom jasne toto: snazil som sa pripojit iba TV
vstup (vstup TV karty v PC), teda ziaden TV signal kablom nesiel. TV
vstup by smerom naspat do kabla snad mal vykazovat iba nejaku
definovanu impedanciu (predpokladam ze 75ohm) a nic viac (rusenie atd),
no napriek tomu mi spolahlivo zrusil sietovy prenos... Ani ziadne
jednosmerne napatie som nenameral.

Este jedna laicka otazka: pri TV rozvodoch je rozdielom "rozbocovac" a
"zlucovac". Je rozdiel iba v konektoroch? Akoze 1 samica + 2 samce
alebo naopak. Alebo je rozdiel aj v utlme signalu z vstupu na vystup?
Teda napr pri rozbocovaci signal prejde s malym utlmom z jedneho vstupu
na oba vystupy, ale keby sa zdroj pripojil na jeden z vystupov, smerom
do spolocneho vstupu by sa utlmil? U zlucovaca by to tym padom bolo
naopak? Samozrejme, ze 2 rovnocenne vystupy (rozbocovac), alebo vstupy
(zlucovac) maju voci sebe vysoky utlm.
Tato otazka smeruje k tomu, ze prenos sietovych kariet je obojsmerny,
kdezto prenos TV signalu je jednosmerny, tak ci zmienovane vyhybky
zabezpecia obojsmerny prenos signalu.

Vdaka,
miro