Full duplex po TV antennom kabli?

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Prosinec 10 19:49:31 CET 2005

Jsem presvedceny ze bez vyhybky to dohromady nedate. Nevim do jake frekvence
je nutne prenaset signal sitovky (snad 20 MHz?) a predpokladam ze TV v 1.
pasmu neposlouchate (u nekterych kabelovek ano).  Pokud vam TV zacina 3.
pasmem (6. kanal), tedy 180 MHz, udelejte si jednoduchou LC vyhybku 2. radu
(1x L a 1x C) s meznim kmitoctem 60 MHz. Bordel ze sitovky se potlaci o 20
dB (na 4. a 5. pasmu jeste mnohem vic)  a vyhybka by nemela na 20 MHz moc
pokroutit fazovou charakteristiku.
Andel

----- Original Message -----
From: "Miroslav Sinko" <sinkomiro@rocketmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, December 10, 2005 7:12 PM
Subject: Re: Full duplex po TV antennom kabli?

Ozyvam sa opat. Zohnal som stare 10 Mbit/s sietovky a poexperimentoval.
Prvy krok slavil uspech, ale neviem ako dalej.

Funguje mi toto:

 Zakoncovak ---T---(75ohm kabel)---T---Zakoncovak
               |                   |
             (BNC)               (BNC)
           sietovka             sietovka

Kabel je dlhy cca 12m, zakoncovacie cleny som ponechal originalne
50ohmove od sietoviek a sietove spojenie funguje. Rovnako ked som
miesto nich dal 75ohm odpory, co je urcite korektnejsie, tak spojenie
funguje.

Teraz by som potreboval do kabla naockovat TV signal. Napadlo ma uplne
najjednoduchsie riesenie, vid nakres nizsie. Skusil som zacat na strane
PC, kde chcem pripojit TV kartu toho isteho PC, v ktorom je sietovka:

  antenny vstup----T---(75ohm kabel)---T---Zakoncovak
  TV karty v PC    |                   |
                 (BNC)               (BNC)
               sietovka             sietovka

Sietove spojenie sa stratilo... K antennemu vstupu som aj dobastlil
odpor, potom trimer 1k, krutil som krutil, ale spojenie nenabehlo. Ked
som odpojil antenny vstup a nechal k T-cku pripojeny len ten trimer,
tak som nasiel rozsah, v ktorom spojenie bezi. Takze problem je zjavne
s pripojenim TV vstupu.

Na druhej strane kabla, kde by som rad napojil zdroj TV signalu, som uz
potom neexperimentoval.

Chcem sa teda opytat, ci nema niekto nejaky napad, ako naviazet TV
signal do uvedeneho zapojenia. Pomohli by napr. TV antenne
zlucovace/rozbocovace? Nemam, ale zozeniem :-)

Vdaka,
miro