ISP a fuses u AVR - was: Stavitele digitronovych hodin...help

MK info@mcu.cz
Pátek Prosinec 9 19:53:07 CET 2005

> Ani nie... Myslel som to seriozne, t.j. aj s popisom co kde a ako a
> preco; ja o tych AVRkach viem primalo aby som do toho brblal... Som si
> myslel, ze ked tolko bastlicov po nich vzdycha a tieto problemy sa v
> kuse opakuju, ze nieco o tom sa uz bude dat niekde precitat...

98% dotazu pri problemu vnika ze 2.5 pricin
1) "bazmek" misto programatoru
1.5) nekorektni chovani OS, LPT portu, driveru a pod pro "ony bazmek"
2) SW, ktere reprezentuje nastaveni "fuses" jinak nez originalni AVRprog,
STK500plugin, ci JTAGplugin
Ten zasadni problem u bodu "2" vznika tim, ze "fuses" jsou programovany do
"0".  Nektere softy vsak reprezentuji checkboxy opacne :-(((

A kdyz uz se "zadari" a "fuses" jsou napalene blbe
- externi hodiny a ISP - nekdy je nutne jit na opravdu nizke frekvence a
tomu prispusobit i hodiny SPI
- JTAG  - pokud je v procesoru a neni zakazany
- pripadne paralelni programator (pri SMD montazi se holt budou muset
naletovat "fousy")

Tim naprosto nejjednodussim zpusobem jak se ale uchranit pred temi 98% je
zacit pouzivat slusny programator. Pri investici jen o par korun vyssi nez
za bazmek na LPT port clovek dostane nesrovnatelne vyssi spolehlivost,
mnohdy i s dalsi "pridanou hodnotou".

Nez zas zacne nekdo frflat
- je to jen rychle shrnuti :-)
- ten FW do MCU v programatoru se necha  napalit u kamarada, .......
- nedelam si reklamu, existuje rada free produktu

S pozdravem
MK