Full duplex po TV antennom kabli?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Prosinec 8 16:02:43 CET 2005

Dobry den,

mam taku otazku, ak je to blbost, tak sa nic nedeje.

V byte mam v 2 izbach pocitace. Medzi izbami je chodba (vstupna
bytova). Potrebujem tie PC nejako datovo prepojit. Rychlost mi staci
128kbit/s ale potrebujem full duplex. Teda stacil by mi obycajny RS232.
No ale nerad by som tahal kabel cez dvoje dveri a tu chodbu. Byvali
majitelia ale natiahli medzi tymito izbami popod dlazbu chodby TV
antenny 75ohm kabel, ktory aj vyuzivam na prenos TV signalu (v 1 izbe
je telka a v druhej mam na PC TV kartu). Otazka znie: dali by sa
zrealizovat nejake "modemy", ktorymi by som cez ten kabel pretlacal
full-duplexne data a navyse by som velmi neovplyvnil TV signal?
Samozrejme, ze naklady by museli byt rozumne, inak si kupim WiFi
zariadenia. Momentalne WiFi nema ani jeden PC a okrem tohto dovodu iny
na ich kupu nemam, takze spekulujem...
Druha alternativa, ktora ma napadla, by bolo vyuzit sietovy rozvod, ale
s tym nemam vobec ziadne skusenosti (cena, rychlost, spolahlivost,
rusenie).

Za napady alebo oddovodnene zavrhnutie vopred dakujem,
miro