Zdrojaky v casopise

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Prosinec 7 14:34:36 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 7.12.2005:

> v subjektu je sice "zdrojaky v casopise", ale myslim ze nejde ani
> tak o zdrojaky, jako o HEX (samozrejme zdrojaky potesi, ale vetsina
> lidi se v nich skutecne vrtat nebude).

Ano, to kazdopadne HEX by mel byt vzdy pritomen za kazde situace, i
kdyz zdrojaky samozrejme take. Prece i to patri ke konstrukci. Dobre,
at to neni konstrukce, muze tam nekdo napsat: "Udelal jsem si alarm,
dal jsem tam PIC a optocleny a funguje to, objednejte si
stavebnici."... Takovych oznameni by se do casopisu veslo...

Takhle, kdyz si chce nekdo sam stavet a vymyslet a menit a upravovat a
kombinovat, pak asi odebira nejaky casopis s takovymi konstrukcemi.
Kdyby chtel nekdo stavebnice od Flajzara, tak si objedna zadarmo jeho
katalog, ne? :-)

> Letos jsem do Amara taky posilal jeden prispevek, tak si dovolim
> pripomenout, jak to tam funguje, mozna to vsichni nevedi - redakce aby aspon
> nejak motivovala lidi, tak kazdy rok vypisuje jakysi "Konkurs", ktery je
> dotovan nejakymi financnimi + vecnymi cenami od sponzoru. V praxi to pak
> zrejme funguje tak, ze nejak "obycejne" tam prispevky nikdo neposila a
> prihlasi je do toho konkursu, protoze kdyz se pak podivate na vyhodnoceni,
> tak je o udelane tak, ze vicemene kazdy aspon neco malo "vyhraje".

A prvni ceny vyhrava Flajzar se svymi konstrukcemi, ktere by stejne
delal, kdyz dela stavebnice, a ktere stejne jsou nedokoncene, kdyz k
nim neni ani HEX ani zdrojak, ze? :-)

> Pokud ta konstrukce aspon za neco stoji a "umisti" se na celnich
> mistech, tak ta odmena neni tak uplne zanedbatelna (aspon pro
> amatera ktery to stejne delal pro svoji potrebu), financni "vyhra"
> nekde kolem 5 tisic, vecna cena treba i za vic + nejaka tisicovka
> nebo dve jako autorsky honorar. No a v tomhle kontextu mi prijde
> jako sprostarna poslat tam nejaky navod, ktery je vlastne jenom

Ano, to i me prijde jako sprostarna.

> reklamou, tady je ta logika uplne otocena, misto aby dotycny
> zaplatil reklamu na svoji rekneme stavebnici, tak si za to jeste
> necha zaplatit.

Ale to vis, ono tam hraje i dalsi roli asi to, ze Flajzar ma pak v
kazdem casopise minimalne jednu A4 barevnou reklamu, tak jsou zrejme
jedna ruka a vubec jim to nevadi, jinak by o tu reklamu take mohli
prijit...

> Ono redakci asi nic jineho nezbyva, nez to takto nechat, aby vubec
> meli co otiskovat, kdyz se na to clovek podiva, tak jakz takz
> zajimavych je tak 10% konstrukci, zbytek jsou dokolecka se opakujici
> ptakoviny (ruzne alarmy, hodiny, atp.). Ale nechapu, ze to nepripada
> hloupe tem autorum, ja kdyz nekde neco zverejnim tak prilozit HEX mi

No protoze kdyz pak za par stovek prodaji ty naprogramovane procesory,
ktere koupi za par desitek korun, tak dostanou dalsi penize. A jak mi
rekl sam Flajzar - on musi zivit asi 6 svych zamestnancu.

> prijde jako naprosta samozrejmost, vetsinou tam davam i zdrojak, ted
> naposled jsem tam pravda zatim dal jenom HEX, protoze ten zdrojak
> vznikal trochu zivelne a je to takova prasecina, ze bych se za nej
> asi stydel :-)), ale casem az ho trochu zkultivuju tak ho taky
> zverejnim, nejak to nepovazuju za kdovijakou perlu, kterou bych
> musel tajit.

Flajzar nedava zdrojaky ani HEX ani nic dokonce ani do svych koupenych
stavebnic, protoze si mysli, ze to jsou perly, a ze by mu to kazdy
hned ukradl a zacal prodavat jako vztekly :-)

:-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem