OT: kdyz bude ten patek :-)

Koder Petr Koder.Petr@azd.cz
Pátek Prosinec 2 08:04:48 CET 2005

Vstrikovani vody se hodne pouzivalo opravdu u leteckých motoru napr. valecnych stihacek. Da se o tom dost najit na internetu.
Pouzivala se i smes ethanolu s vodou.
Ucelem je lepsi plnení motoru (odparne teplo) a zaroven chlazení (alternativne se k chlazení pouzivalo palivo - bohata smes) dilu ve spalovací komore (hlavne vyfukove ventily). Vstrikování také umozní zvetsení kompresního pomeru (mensi teploty - mensi sklon k detonačnímu horeni)

V dnesni době se pouziva jednak vstrikovani vody do spalovaci smesy (hrozi koroze a znehodnoceni oleje) ale i vstrikovani vody pred (zvnějšku) mezichladic u turbo motoru.

Petr