Pajeni bezolovnatou smesi SN AG CU

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Čtvrtek Prosinec 1 20:39:57 CET 2005

no v tom gesu maj celkem pravdu, mohl jsem si vyzkouset par pokusu s ruznou tloustkou a ruznym tavidlem + s dusikem a bez dusiku a opravdu u bezolova jsou vsechny parametry x_krat kritictejsi nez s olovem. opravdu zalezi na presne kombinaci vseho, teploty, obsahu a druhu tavidla, dokonce se cin narezava, aby se tavidlo spravne rozlilo a neprskalo. proste je to celkem opruz :-) je toho  celkem dost a chce si to nejlip vyzkouset.
tomik.

________________________________

Od: hw-list-bounces@list.hw.cz za uživatele Petr Zahradnik
Odesláno: čt 1.12.2005 19:37
Komu: HW-news
Předmět: Re: Pajeni bezolovnatou smesi SN AG CU

Puvodni zprava ze dne 1.12.2005:

> A kde jste ho kupoval? Zitra jedu do Prahy a taky bych rad
> experimentoval, abych vedel co nas jednou ceka.

Ja ho mam z GESu, zatim maji jen 1mm tloustku, ale jeste jsem ho
osobne nezkousel:

GES 077 131 17
S95,5 10/100
Trubickova pajka o1,0mm, Sn95,5Ag3,8Cu0,7, civka 100g
123,42 Kc bez DPH

Jinak, kdyz jsme u toho bezolovnateho cinu, urcite to tu bude zajimat
vice lidi v teto konferenci. Poslal jsem pred nekolika dny do GESu
mail, aby se mi vyjadrili k dotazu, proc maji bezolovnaty cin pouze
dvou druhu a pouze v jedne tloustce. A toto mi odpovedeli:

Dobrý den,

sortiment bezolovnatých pájek postupně rozšiřujeme, rychlost jeho
rozšíření je ale limitovaná výrobními kapacitami našich dodavatelů.
Problémem je také cena, jestliže 1mm ve 100g stojí při prodeji 146Kč
tak 0,8mm bude za 235Kč. Takový nárůst ceny nám nepřipadá příliš
úměrný... a prodej takového výrobku bude velmi špatný ne-li rovný
nule. Koupě tohoto výrobku je také limitovaná minimálním odběrem.
Jinak problémem je také složení slitin, kdy těchto existuje velké
množství a trh není ještě jednoznačně orientován na typy jejichž
použití bude perspektivní.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem