Moduly pre DDS generator - prieskum zaujmu

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Srpen 26 14:14:54 CEST 2005

jj, to som asi mal spomenut ;-)

Ide o modul s obvodom AD9854 (resp. AD9852), takze parametre zodpovedaju
tomuto cipu.
- hodinova frekvencia 300MHz (podla puzdra)
- vystupna frekvencia teda od nuly do priblizne 120MHz. Samozrejme podla
poziadaviek na cistotu spektra, to zavisi od konkretnej aplikacie. Modul
je univerzalny, takze sa daju vybrat aj vyssie mody.
- druhy kanal je vyuzity len ako zdroj referencneho napatia pre
komparator, ktory generuje TTL signal s riaditelnou striedou prislusnej
frekvencie.
- max. vystupny vykon 0dBm
- o vlastnostiach definovanych riadiacim programom nehovorim, lebo tam
sa da robit na co si clovek spomenie.

Modul zosilnovaca/atenuatora
- sirokopasmovy zosilnovac so ziskom 15dB, nizke frekvencie (zavisi len
od kondenzatora) do cca. 400MHz
- max. vystupny vykon +15dBm
- atenuator krokovy 0 az -60dB s krokom 5dB (vramci 5dB sa reguluje
priamo na DDS)

Nejake fotky uplne prveho prototypu su na
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/DDS/photos/
Finalna verzia vyzera samozrejme na poriadnych plosakoch. Hlavne
zosilnovac a atenuator je uplne prerobeny :-)

Co sa tyka riadenia - ako je vidiet na obrazkoch hardware je hotovy
(pravdepodobne urobim este jednu "light" verziu), ale caka na dokoncenie
programu. Dostal som prislub ze bude :-)

b.