Jak s nakupem nove TV?

Martin Zaruba swz@volny.cz
Pátek Srpen 26 10:30:51 CEST 2005

Ja se sice take vetsinou divam jen na zpravy, ale protoze jsem se zastupcem
UPC vyrazil dvere a majitel panelaku nechava spolecnou antenu spadnout, aby
najemniky donutil pouzit UPC, poridil jsem si settopbox Hauppauge. Bydlim v
Praze-Strasnicich, ale vetsina Prahy (na pokojovou antenu) a vetsina
Stredoceskeho kraje (na vnejsi antenu) je pokryta digitalnim vysilanim. Mam
znameho v Liberci, ktery chyta prazsky vysilac soustavou 4 anten, ale je na
vyvysenem miste. Doporucuji externi settopbox, ne kartu do pocitace, i kdyz
je o neco drazsi. Ma ale zretelne lepsi citlivost (teda mel jsem moznost
porovnat 2 externi a 5 karet a vysledek byl podobny, ale asi to neni dost
reprezentativni vzorek). Ja mam takovouto sestavu: Settopbox Hauppauge je
pripojen pres USB (staci 1) k pocitaci, takze mohu primo nahravat na disk
mpeg2. Tak mi jde i teletext, bohuzel nema vporadku cestinu, ale to mi az
tak nevadi. K pocitaci mam pripojen LCD monitor Acer s video vstupem (VIDEO
i S-VIDEO). Settopbox ma jeste vystup SCART, ktery mam pripojen k monitoru a
zvuk k aktivnim bedynkam. Pokud chci tedy jenom sledovat televizi, staci
zapnout jen settopbox a bedny a na monitoru naskoci obraz. Obraz je dokonale
cisty, bohuzel v soucasnosti je na obou kanalech, ktere zachytim vysilano 5
programu, takze nekdy pri rychlych pohybech by byl treba vetsi datovy tok.
Je to ale na hranici poznatelnosti (u pohybujiciho se obrazu). Na zachycenem
stojicim snimku ale to je videt zretelne. Proti te hruze co dostavam z STA
je to ale naprosto dokonale. Snad na podzim ma zacit oficialni (ne zkusebni)
vysilani, ale snad tam ma byt jen CT, Prima a Nova zrejme budou zatim jen v
tom zkusebnim.

Martin Zaruba