Tyristor a triak po preťažení prúdom.

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Srpen 24 10:06:32 CEST 2005

A pocitate pripadne s nejakym chladicem? Otazka je, co se deje behem horeni toho plastoveho tyristoru - nejakou dobu ma charakter zkratu, pak udela prsk a prerusi se - no a tady je potreba zjistit, jaky zkratovy proud tam potece a odecist z charakteristiky tavne pojistky, za jak dlouho se prerusi. Pokud je to kratsi doba nez doba do rozprsknuti tyristoru, tak je to v pohode. Pokud ne, da se tomu trochu pomoct chladicem na tyristoru. A uprimne receno ani ten kovovy, ktery se spece a zustane ve zkratu nemusi byt samospasny - muze se prerusit neco jinyho - cesta k nemu na plosnaku, roztect cin atd.

P.K.