Linearna regulacia vykonu triakom z AR (odkaz naclanok prilozeny)

Martin Zaruba swz@volny.cz
Úterý Srpen 23 10:48:10 CEST 2005

Tak mi to nedalo a zkusil jsem jej ulozit. A to jde. Ale zobrazit v IE nejde
(ani ten ulozeny). V Photoshopu ale jde.

K tomu zapojeni: Me to pripada desne slozite. Co udelat bistabilni klopny
obvod treba s 555 tak, aby doba sepnuti byla cca 10ms a doba rozepnuti se
regulovala potenciometrem, nebo jakkoli jinak. Z vystupu pres rezistor by se
spoustel optotriak se spinanim v nule MOC3041 (GES za 18.21Kc) a ten by
zapinal vykonovy triak. Samozrejme protoze by delka sepnuti nebyla presne
10ms, nekdy by jedna pulvlna vypadla nebo naopak pribyla, ale jde o regulaci
topneho telesa, takze by to snad tak nevadilo. Pokud ano, slo by v okamziku
pruchodu napeti nulou zajistit synchronizaci 555 se siti, ale pro tento ucel
mi to nepripada nutne.
Vyhody:
Je to jednoduche
Je to levne
Umoznuje to regulaci treba na setinu vykonu
Vyzaduje to jednoduchy zdroj, ne s dvojitym symetrickym vinutim
transformatoru.

Co si o tom myslite?

Martin Zaruba