Faze vlevo nebo vpravo dle VDE

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pondělí Srpen 22 21:14:49 CEST 2005

Pokud je to kabel dle VDE, pak nema zdirku na kolik a PE je pripojen pouze k
tem protilehlym bocnim kontaktum - pak je irrelevantni co je vlevo a co v
pravo.
Pokud ovsem vidlice ma zdirku na PE a tedy pasuje do nasich zasuvek, pak neni
jen VDE, ale i podle francouzske a tim padem take ceske normy.
Mam pocit, ale priznavam se, nejsem si tim jist, ze od doby co je v nasich
normach preference TN-S site, je prava strana pro fazi uz jen doporucena,
nikoliv zavazna.
Jakub Ladman