Oprava reproduktoru

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Srpen 19 11:56:13 CEST 2005

Dne pátek, 19. srpna 2005 11:09 Daniel Valuch <daniel.valuch@wanadoo.fr>
napsal(a):
> vymenit cievku a vymenit membranu to je ako na aute vymenit motor a
> karoseriu. To sa neoplati kupit novy?

Třeba nemá na nový a myslí si, že membránu a cívku sežene levněji. 15 palců
není zrovna mrňous a nový stojí celkem dost.

Problém ale je, že se mu dost změní vlastnosti, tedy bedna už nebude hrát jako
dřív, spíš 100x hůř - bude mít výrazné rezonance, nedosáhne na tak hluboké
basy jako dřív a pod.

Jediná opravdu dobře míněná rada je, rozhlédnout se po podobné velikosti
repráků, zjistit S-T parametry a dopočítat bednu podle stávající (tj. pouze
<= její objem a naladit bassreflex). Pokud je to do subwooferu, tak pan Grunt
odtud si nějaký dělal (tak, jsem ho prásknul), kdyžtak zkuste od něj získat
nějaké nákresy, už ani nevím, který výpočet byl vítězný.

--

                        Jaroslav Lukesh
  This e-mail can not contain any viruses because I use Linux