Mini sampler - Bicí modul

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Pondělí Srpen 15 15:33:03 CEST 2005

Ano, to by se dalo, ale obávám se že to nebude mát ten správný vliv. Jde hlavně o
ten hutný krátký zvuk šlapáku známý z typických rockových alb kapel. Ten myslím ze špatného
základu ani přidáním harmonických nevykouzlím.

Ten zvuk bývá špatný přímo akusticky, PA aparát to jenom zesílí, tedy opravdu není to v elektronickém řetezci.
Některé bicí znějí na tomtéž výborně, čili je to opravdu bubeníkem a jeho nástrojem.

Jinak pro ty, co to třeba nesledují od začátku zopakuju:

Zdarvim.
Mam dotaz na mistni konstruktery a bastlire. Tyka se to zvuceni kapel. Pokud se zvuci velky buben u bicich, obvykle neni moc kvalitni primy zvuk a proto se pouziva bici modul, ktery vlastne prehrava nahrany vzorek bas. bubnu a je spousteny vstupnim trigger signalem. Obvykle se pouziva profi modul, ktery je urcen na kompletni elektronicke bici a ma treba 12 vstupu na triggery a stereo vystup + stovky zvukovych sad bicich a MIDI řízení (treba Yamaha TMX nebo Alesis DM-5). Takova vec je potom pro popsane pouziti jako kanon na vrabce, tj. temer nevyuzita. Navic stoji dosti penez.

Otazka zni: Byl by nekdo schopen podobnou vec v jednoduchem 1-kanalovem provedeni postavit, nebo ochoten se na vyvoji se mnou podilet ? Koncepcne bych to videl jako jednocipem rizeny modul, ktery bude monofonne prehravat vzorek (treba i jeden z nekolika)z pameti a to vse vybavene trochou analogu okolo. Ani tam nemusi byt LCD displej. Kdyby to melo byt slusnejsi, tak se da v dalsi fazi uvazovat a vylepsenich (na vstupu frekvencni filtr, nastaveni spousteci urovne, RMS indikator, bypas, nastaveni vystupni urovne, doby dozvuku, hlastiost vystupu podle vstupni urovne atd). Co vy na to ? Nebo uz to existuje a mate to nekdo doma ?

Diky za nazory, pomoc a kritiku.

David Šlosárek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Friday, August 12, 2005 2:02 PM
To: HW-news
Subject: Re: mini sampler - Bicí modul

Dne pátek, 12. srpna 2005 9:16 "Slosarek, David" <dasl@tchibo.cz> napsal(a):
> No a mimochoden, dobrý bubdeník stále hraje na akustické bicí, neznám
> jedinou živou kapelu v okolím která by měla plně elektronické bicí.

prťaté skupiny ano, protože na elektronické bicí tak, aby na koncertě (a ne
jen ze sluchátek) dobře hrály, potřebují odpovídající převodník napětí ->
akustický tlak, což jistě mít jen tak brzo nebudou. Však vám nemusím povídat,
jaký je to rozdíl, buben "naživo" a buben z reprobeden.

Dalo by se použít na úpravu zvuku bubnu, tak aby zněl i z použitých beden
slušně, některé z psychoakustických metod rozšíření vnímaného spektra (jako
používají "velcí"). Mimochodem, jak zní ten zvuk z uzavřených studiových
sluchátek, ta "popelnice" je z vašich PA beden? Ano-li, pak by se mu dalo
pomoci psychoakustikou.

> P.S: Vy by jste byl schopen ten "jednokanálový zvuk. modul" navrhnout
> a postavit ?

ano (v podstatě stačí vzít nějakou větší EPROMku/Flashku + čítače, VCF, VCA +
pár drobků okolo), otázka je, že ceny prototypů jsou dost jinde, než cena, za
jakou byste si obdobnou věc (vyráběla-li se), mohl koupit. Taky nemám času
jako student, ale za pár týdnů budu mít už 5 děcek a primárně mě živí něco
jiného než elektronika, navíc děcka každou chvilku něco chcou udělat, takže
by to trvalo úměrně déle - tátovi něco dělám už měsíc, nemám doteď ani ještě
všechny součástky :-(