ADSL?

Štefaník Miroslav stefanikmir@volny.cz
Sobota Srpen 13 16:05:26 CEST 2005

Sám z vlastní zkušenosti doporučuji raději router než modem, a to i pro
jediné PC:

- PC sice musí mít síťovou kartu, ale ta dne obvykle není přidanou
investicí, novější PC ji mají přímo na MB.
- Router nevyžaduje ovladače a díky tomu je
	a) nezávislý na OS
	b) nemá žádné nároky na HW počítače a mohu takto připojit třeba i velmi
stařičký a nevýkonný poč.
	Stačí, když PC má síťovou kartu a umí TCP/IP, což je běžné na různých OS i
na starším HW.
- NAT sám o sobě znamená, že PC má privátní adresu a je z venčí po IP
nedostupné. Navíc v sobě mají routery integrován i HW firewall. Je
jednoznačně bezpečnější
- Rozdíl v ceně není až tak velký. Modem něco přes 1kKč, router se 4 porty
cca 2kKč, jednoportvový i o něco levněji.
- pokud mám jedno PC a v budoucnu bych chtěl připojit další, nemám problém.
U víceportového routeru můžu hned, u jednoportového po doplnění o externí
switch v ceně dne cca několik set Kč (ten ostatně při propojení více PC
musím mít stejně).

Takže modem jedině případě, když vím, že nikdy nebudu chtít připojit více
než jedno PC a zároveň potřebuji nutně ušetřit několik set Kč.

Mirek