ADSL?

Tomas Vondra vondra@karneval.cz
Pátek Srpen 12 04:21:01 CEST 2005

> Omluvte nevzdelance, ale zvazuji ADSL pripojku a rad bych se zeptal
> na takove drobnosti jako:

> 1)Co presne dela splitter?

IMHO odděluje signál pro telefon a ADSL - prostě taková rozdvojka (ale
možná se pletu).

> 2)Jaka kabelaz?

Obyčejný telefénní, ale se 2 páry.

> 3)Jak s puvodnimi telefony?

To funguje - myslím že dokonce současně.

> 4) Jaky modem?

> Zvazoval jsem ALCATEL SpeedTouch 510, ma FireWall, respekive ALCATEL
> SpeedTouch 510i s rozhraním 4 x Ethernet, rozdil ceny je
> zanedbatelny.

Takhle - ty vestavěné firewally jsou jenom aby se neřeklo - nejsou
stavové a rozhodně se to nemůže rovnat ipw nebo iptables. Základní
věci to zvládne, ale má to rezervy.

Nicméně pořádný firewall nemá snad žádný ADSL modem (kromě těch na
které si plácnete Linux). Některé jsou sice na Linuxu postaveny
(například některé Linksysy) a mají tedy i stavový firewall, ale
ovládání je dost omezující.

Pokud byste chtěl ten SpeedTouch 510i 4xE, tak bych věděl o jednom z
druhé ruky. Jedna známá (o jejíž PC se starám) měla ADSL v kanceláři,
ale firma se přestěhovala - teď má Chello a myslím že ten Alcatel se
jí pořád ještě válí v šuplíku. Je v perfektním stavu, v originální
krabici a myslím že se ho ráda zbaví.

t.v.