RE: mini sampler - Bicí modul

Slosarek, David dasl@tchibo.cz
Čtvrtek Srpen 11 14:36:38 CEST 2005

Midi generátorem myslíte asi zvukový modul, alias "klávesy bez klapek" je to tak ?
Tak bazary jsem ještě nezkoumal, takže nevím na kolik přijde. Ale asi to jisté řešení je.
Jinak, můžete mi napsat odkaz na prodejce, kde seženu nějaký trigger (piezo snímač ?) na basový buben
a bude za pár korun ? Jen mně naťukněte správným směrem prosím.

Umístit basový mikrofon do šlapáku při live rockovém koncertu je prakticky možné jen jediným
způsobem, a to je strčit ho více či méně do otvoru v zadní bláně, jinak tam snímáte všechno ostatní.
Zvuk z mikrofonu bude maximálně (ale spíš nikdy) takový, jaký produkuje ten buben, a když ten
buben hraje jako popelnice, nic s tím neuděláte a nepomůže ani dražší mikrofon. Čili nastupuje
řešení přes sampler...
Pokud máte jiný návod, sem s ním, učím se celkem rád :-))

David Šlosárek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Thursday, August 11, 2005 12:03 PM
To: HW-news
Subject: Re: mini sampler - Bicí modul

Dne čtvrtek, 11. srpna 2005 10:51 "Slosarek, David" <dasl@tchibo.cz>
napsal(a):
> Ok, to by šlo samozřejmě také, postavit to na bázi hotových věcí a dát
> je do kupy, opravdu nejjednodušší (relativně drahé) je pochopitelně
> pořídit ten profi Alesis nebo tak. Nemám zvukový modul ani klávesy,
> takže nemám tím

v bazarech se dají splašit celkem velmi levně staré MIDI generátory, ten sampl
z nich bude 100x lepší než to co budete schopen vyloudit.

> MIDI co spouštět. Kdybych kvůli tomu nějaký sháněl aby to hrálo, bude
> to zase něco stát. A myslím že udělat to mnou popsané jednoduché
> řešení bude zajímavá zkušenost a moc to stát nebude. V podstatě jak
> psal pan Beranek staci i ten analog sysntezator :-) Ale radeji bych
> preci jen ten sample.

no on i ten analog syntezator vás bude něco stát, poťáky nejsou zrovna zadarmo
a je jich tam celkem dost.

> Filtr proto, že mám už mikrofon na snímání bas. bubnu, čili není třeba
> investovat do piezo snímače. Jen je třeba odfiltrovat ze signálu tu
> správnou frekvenci, aby se nespouštěl jinými zvuky např. kytar.
> Analog. filtr ze záležitost dvou operáků a pár součástek ze šuplíku,
> tedy skoro zdarma :-)

piezo je za 3 kč, a když už máte ten mikrofon, tak se třeba zajímejte, jak ho
umístit aby zvuk z něj stál za to.

--

                        Jaroslav Lukesh