OT: Staceni tachometru v ramci "akce" Vyzkouseno

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Neděle Srpen 7 07:49:51 CEST 2005

K cemu by to bylo? Jen by se to zase o neco prodrazilo. Ja povazuju pozornost prikladanou stavu km spis za takovy mistni folklor, 10x vic zalezi na skutecnem stavu. Auto se 100tkm muze byt v horsim stavu nez s 250tkm. Rekl bych naopak, ze skutecne malo jeta auta se prodavaji kvuli nejakemu problemu. Kupuju jen ojeta auta a je mi jedno jestli ma 80tkm nebo 150tkm. Ale kdyz za to lidi zaplati, proc to nestocit, ze. Taky to ma vyhodu pri naslednem prodeji...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Pavel Kořenský
Sent: Sunday, August 07, 2005 1:43 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: OT: Staceni tachometru v ramci "akce" Vyzkouseno

No, mně na tom celém hlavně udivuje, že při dnešní úrovni elektroniky automobilka nechce nebo neumí vyrobit "nepřetočitelný" tachometr.
Nebo lépe řečeno tachometr, který by nebylo možné přetočit laciněji než je zisk z prodeje vozu s přetočeným tachometrem.
Vždyť v dnešní době by měla být celkem prkotina provozovat server na který auto hlásí (třeba pomocí speciální SMS) stav tachometru každých 1000 km. Kdyby tento server provozovala automobilka a provázala ten údaj s dalšími daty (sériové číslo motoru, servisní zásahy atd.) tak je po problémech.
Případné námitky stran ochrany osobních údajů lze řešit tím, že souhlas k odeslání údajů do centrální databáze či jejich zveřejnění dá majitel vozu před prodejem třeba tím, že zatáhne ruční brzdu, sešlápne plyn na maximum, zapne dálková světla a pravou směrovku a pak otočí klíčkem v zapalování.

Zdraví PavelK