[OT]: Pro vlastni potrebu

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Pátek Srpen 5 13:50:10 CEST 2005

Jestli se nepletu, tak autorsky zakon rika, ze autorem je vylucne osoba -
clovek (nebo team), nemuze se ji stat napr. firma. Firma je pouze
vykonavatelem prav. Autorsky zakon by mel byt pro osoby, aby si vymohli sve
autorske prava.

O prumyslovem vzoru moc nevim ...

Vzdy je jen otazka jak s ktery zakon pouzije a zda ho autor chce pouzit.
Podle meho nazoru se da aplikovat vice veci dohromady.

Jirka
----- Original Message -----
From: "Snail Instruments" <snail@iol.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, August 05, 2005 1:30 PM
Subject: Re: [OT]: Pro vlastni potrebu

>1. Tim, ze nekdo nakreslil schema i kdyz treba z casti podle katalogu, tak
>to schema je dilo. Nikdo jiny ho urcite nenakresli uplne stejne tj. kopii
>rozhodne nemuzete pouzit.

Ja vim, ze v tom vrtam, ale pokud by jakekoliv schema, plosnak ci zapojeni
byly chraneny na zaklade autorskeho zakona, k cemu by potom slouzil
prumyslovy vzor? Neni prave registrace prumysloveho vzoru vhodna pravni
ochrana konkretniho technickeho reseni nejakeho vyrobku?

Ja mam porad pocit, ze ten autorsky zakon se na tohle musi vice ci mene
nasilne adaptovat. Je jasne, ze se vztahuje na clanek samotny, o tom neni
diskuse, ale jestli se vztahuje i na technicke reseni popisovaneho vyrobku,
v tom mam dosti znacnou nejistotu.

J. Hanzal