Re: Platové ohodnocení v oboru

Jan Naiser hw@tua.cz
Pátek Srpen 5 06:34:20 CEST 2005

Ahoj,

> Jasne, to je zajimave, i kdyz treba zase ja bych to nepouzil. Ono
> zalezi na tom, co konkretne delas nebo chces delat. Ale jinak, to
> myslis, ze bys to nenastudoval nekde bokem, ze proste ta VS byla
> podminkou? To se mi nejak nezda.

> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

moje mala zkusenost - nevim, zda je podminkou, asi zalezi na konkretnim
cloveku, ale z toho, co umim v oboru dnes je z VS cca 5% a zbytek jsem se
ucil samostudiem az v praxi. Ale musim rici, ze kdyz jsem videl posleze ty
programatorsky rychlokvasky, ktery se naucily za tyden foxku a sekaly
programy jako Bata cvicky a podle toho to taky vypadalo, tak jsem byl rad,
ze jsem si prodelal vsechny ty nekdy nudny zaklady...
Vzhledem k tomu, ze jsem VS delal jeste za bolsevika (stat nicil jsem 2 roky
pred prevratem ;-)), jsem byl taky hodne znechucenej celym systemem a
nekterymi profesory, takze 4. a 5. jsem uz delal spise silou zbytku vule a
podporou okoli (rodiny), neb jsem mel silnou (politickou) tendenci toho
nechat.
Kdyz to dnes hodnotim - to hlavni, co mi dala VS po odborne strance byly
zaklady a urcity smer nebo mozna system dalsiho studia, ktereho bych asi sam
nebyl schopen. A to jsem takove ambice po obstrukcich, ktere mi delali na
gymplu, chtel-li jsem jit na VS, mel... Druha vec byla premira casu, ktery
uz posleze v praxi nebyl a nebude ;-) a pristup do knihoven, takze jsem si
mohl (samo)studovat veci mimo obor, ke kterym bych se tehdy asi jinak
nedostal.

Honza.