Platové ohodnocení v oboru

Pavel pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Srpen 4 19:17:42 CEST 2005

> A nebo jinak , myslíte že je rozumné zahodit 4roky studia + skutečnost

No znam spoustu lidi kteri takto zahodili vice let studia (v mem okoli
1x lekar, 1x ucitel) nejen z platovych duvodu, malokdo Vam navic rekne
presne duvody pokud je chyba u nej. Je pravda, ze VS nesli kopat vykopy
ale v oboru nezustali.

> že to člověka baví a má k tomu
> jistý vztah , či si přiznat že znalosti nejsou adekvátní k současným
> narokům a jít do jiného oboru

Uceny z nebe nespadl, nektery zamestnavatel si Vas sam vzdela (resp.
zajisti skoleni) nektery uz bude pozadovat cloveka, ktereho seznami jen
s postupy ve firme. V prvnim pripade pocitejte s nizsim platem a s
druhym pripadem moc nepocitejte. Urcite to ale nevzdavejte, rodinu jiste
jeste nemate tudiz si muzete dovolit ziskavat praxi za nizky plat. Pokud
jeste studujete zkuste brigady v oboru (mam dojem, ze to uz jste delal),
ziskate tak urcite zkusenosti a to se Vam pri ziskavani zamestnani muze
hodit, sice k tomu zamestanvatel nemusi prihlizet ale Vy uz treba budete
vedet jak s nim pri pohovoru jednat.

> a makat za těch 20,000,-  Co znám své vrstevníky  - truhláře zedníky
> kuchaře a pod vydělají si i více.
 > A tolik vědomostí rozhodně nepotřebují .

Vydelavaji tolik za 40 hodin tydne? Mam kamarada, ktery delal na stavbe
a v lete si vydelaval pekne penize (pred 10ti lety >20.000kc cisteho)
ale pres leto skoro nebyl doma a v zime nedelal a pobiral plat par tisic.

> Praxe je praxe a nikdo učený z nebe nespadl a i každý odborník byl dříve
> "pako" jako já :))

Jojo uz jsem Vam to napsal, smirte se zatim s nizsim platem ale ziskate
praxi.

Ja zacinal pred cca 10ti lety za plat tesne pod prumerem, mel jsem
relativne kliku a vyhodu Prahy. Ale nicmene k dnesni (uz u jineho
zamestnavatele) pozici a platu jsem se musel vypracovat a postupem casu
ziskaval zkusenosti. Presto jsou veci ktere me i dnes prekvapi ac si u
nich rikam, ze po 10ti letech praxe bych uz je mel vedet. Pravda je ze
tech veci je cim dal mene. Samozrejme nemluvim o novych technologiich,
ucit se musim porad.

Takze neztracet hlavu ale se sebevedomim opatrne a hura do shaneni
prace, preji uspech.

Pavel