Re: Platové ohodnocení v oboru

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Srpen 4 19:00:53 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 4.8.2005:

> Mé představy nejsou nikterak přehnané a jakož to mladý a rozmazlený
> člověk o:)) je má představa okolo 20.000,- Vzhledem k tomu že - dum
> , auto rodina a tak dále - to asi nemusím rozvádět že.

Dum, auto, rodina - to uz jako mas nebo to chces teprve mit? Oni s 20k
mesicne jako zamestnanec si s rodinou na auto hned tak nevydelas a na
barak uz vubec ne :-) Nicmene jestli je 20k realne, to nevim, nikoho
nezamestnavam.

> No dopřesním tedy mé dovednosti které se v žádnem připadě nedají
> srovnat s profíkem co má 5-10 let praxe.

Ono je "profik" a "profik"... Kdyz jsi po skole, tak se logicky
predpoklada, ze nemas zkusenosti jako profik s praxi. Jenze ono ani
tak nezalezi, jakou mas praxi, ale co z tebe vyleze. Jak uz tu nekdo
napsal, tak majiteli firmy jde o to, abys prinesl nejake penize. Kdyz
bude mit 50 let praxe a budes sebelepsi, ale nevydelas do firmy vic
penez, nez do tebe firma investuje, jsi uplne na nic. A naopak, muzes
byt cucak a zrovna muzes znamenat ten prinos...

> Eagle4,15pro , většinou 1 - 2 stranné , maska potisk , složitejší
> desky jsem zatím nedělal myslím více vrstev vyšší třída přesnosti.

Navrh plosnych spoju neni o tom, ze by vice vrstev nebo vyssi trida
presnosti znamenaly nejake vetsi znalosti. Navrh plosnych spoju je z
mensi casti o ovladani software a z vetsi casti o tom know-how. Naucit
se ovladat Eagle pocinaje malovanim schemat pres tvorbu komponent az
po generovani souboru pro vyrobu, to zvladne prumerne inteligentni
cviceny orangutan (nemyslim to osobne, tak se prosim neuraz). Ale
navrhnout kvalitni a pouzitelny plosny spoj pro trochu neco
slozitejsiho, to vyzaduje uz nejakou tu zkusenost treba s EMC apod.
Nejde jen o tu logiku, co kam nahazet. Vsak si vsimni v lecjakem
zarizeni, jak tam ruzne pozdeji dolepuji kondiky a jine ptakovinky,
kdyz se jim to nechce jeste predelavat :-)

> Převážne x51 , Atmel, Philips , Dallas , Vývojové prostředí ale na
> PASCALU , eveltuelně ASM . Zde předpokládám že bude požadavek na to
> fuj C++ :))

Ono to neni o tom, ze zrovna ty v necem delas a o necem si myslis, ze
je to fuj. Pokud mas vstoupit do nejakeho vyvojoveho tymu, pak se holt
musis prizpusobit, pokud tam chces pracovat. Nebo naopak kdyz mas byt
ty ten vedouci clen, pak si muzes prosadit leccos, pokud presvedcis ty
nadrizene, ze jsi kreativni, a ze to dokazes...

> - spíše uživatelské , Delphi8

To je co "spise uzivatelske"? Na programovani neni dulezite, jaky
jazyk ovladas, to je jen nastroj - lopata. Dulezite je, jestli vubec
"jsi programator". Naplacat komponenty do D8 umi zase opet kazdy
cviceny orangutan. Programator se od orangutana lisi tim, ze ma urcity
zpusob uvazovani (analytickeho, logickeho, ...).

> Vzhledem k naznačeným požadavkům a kýženého cíle mám pocit že nemám
> šanci se ve svém oboru uživit a budu se muset poohlédnout po něčem
> jiném. Přeci jenom ten zbytek se člověk nenaučí za týden ani za
> měsíc a z něčeho musí být živ. Ale zatím jen prostě sonduji jaká je
> situace a předem všem diky za info

Clovece, co to placas? :-)

Promin, ale chybi mi tu jedna jedina vec - ta uplne zasadni. Je uplne
jedno, co zrovna ted umis. Je uplne jedno, co umi ti ostatni. Dulezita
je jedna jedina vec - co chces delat. Proste co te bavi. Sondujes
sice, jaka je asi tak nabidka, ale to je dost ruzne. Ja bych spis
ocekaval zcela jiny pristup. Treba zjednodusene: "Chci pracovat v
oboru hardware, chci navrhovat elektronicka zarizeni s mikroprocesory
pro tu a tu prumyslovou nebo spotrebitelskou oblast, vcetne vyvoje
software, chci pracovat sam nebo ve velkem teamu, na pozici vyvoje
nebo vedouciho vyvoje, chci mit tvurci praci nebo chci jen jako stroj
osazovat soucastky, chci vydelavat tolik a tolik mesicne, abych mohl
mit rodinu a v tolika letech veliky dum, chci mit sluzebni auto,
volnou pracovni dobu, procenta ze zisku. Mohu firme nabidnout to a to
a hlavne se chci vzdelavat v oboru tom a tom..."

No a az si ujasnis, co vlastne chces delat cely zivot, tak si ujasni,
kde se vubec takto muzes uplatnit. Neni nic horsiho nez clovek, ktery
cely zivot dela praci, ktera ho nebavi. Uvedom si, ze to budes delat
jako pracovnik 8 hodin denne, jako podnikatel 24 hodin denne vcetne
sobot a nedeli. Podivej se na poste na ty pracovnice, podivej se v
hypermarketech na ty pracovnice, podivej se po uradech (a ti jsou
placeni jeste navic z mych dani)...

Ono je uplne jedno, co kdo ti nabizi za penize zrovna ted hned. To se
muze kdykoliv zmenit. Treba delat za sebevetsi penize v nepratelskem
prostredi nebo ve spatnem teamu neni rozhodne nic prijemneho. Ale
dokud si neujasnis sve vlastni potreby a pozadavky, tak nepremyslej o
pozadavcich zamestnavatele...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem