Absorber vodiku

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Čtvrtek Srpen 4 15:36:08 CEST 2005

Jdou to takove male cudlicky tmave barvy, tvaru a velikosti kaminku do
zapalovace. Ve svitilnach se davaji napriklad do vybrani ve vicku
ktere je prikryte derovanym deklikem. Byva jich tam nekolik kusu a
jsou tam bez ohledu na typ baterii (asi se Cinanum rekne, ze to tam
musej davat, tak to tam davaj a na nic se neptaj). Baterky jsou
pravidelne NiCd nebo NiMH velikosti C nebo D, u AA jsem to jeste
nevidel.

Exploze hermetickych svitilen jsou sice ridke, presto k nim obcas
dochazi, tez je obcas pozorovan unik znatelneho mnozstvi plynu pri
otevreni. Tyka se to jen potapecskych svitilen ktere jsou konstruovane
na tlaky radu desitek baru, ne outdoorovych ze kterych ten pretlak
nakonec nekudy unikne. Kde se tam ten plyn bere nevim, nejspis ty
hermeticke clanky nejsou tak uplne hermeticke. Dalsi hypotezy priciny
explozi byly elektrolyza vody, vniknuti morske vody a jakasi nasledna
reakce.

Ales Prochaska