Spinani stejnosmerneho napeti

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Srpen 3 11:25:22 CEST 2005

Jarda Jeryk napsal(a):
> Pekny den,
>
> Potreboval bych spinat stejnosmerne napeti 12V podle vystupu z log.
> obvodu. Rad bych tim ovladal nezavisle na sobe tri halogen svetla,
> ktera jsou na toto napeti. Nechce se mi to resit pomoci rele. Videl
> bych to na nejaky optoclen a triak. Zkousel jsem si simulovat spinani
> optotriaku na tomto napeti. Sepne mi, ale uz nerozepne. Je mi jasne,
> ze spis pracuje se stridavym napetim, ale v tomhle jsem vanzne
> limitovan. Poradte mi prosim, jestli se to da nejak vychytat.

1) rele je nejspolehlivejsi, nemuze se prorazit/prerusit a moderni
relatka jsou krasne strojky

2) pokud elektronicky, pak jedine optron + MOSFET, existuji i hotova
optorele s MOSFETem, ale jsou draha a mene dostupna. Optoisolator misto
optronu resi i potrebu budiciho napeti pro ten MOSFET (na vystupu je
fotoclanek generujici napeti). Blize treba www.irf.com a prislusna sekce
(soucastky PVIxxxx).

--
Jirka