M5451 a pripojeni na 10m.

Alexius Pawlik apawlik@post.cz
Středa Srpen 3 08:31:44 CEST 2005

Dělal jsem něco podobného pro basketbalisty - ovládací pultík a
displej. Nejdříve jsem používal paralelní přenos, ale postupem
času, kdy uživatelé chtěli stále delší kabely, jsem přešel na
řešení kolegy Pouchy, tj. 2 procesory a přenos pomocí RS485 (ale
bez galvanického oddělení). Když tak uvažuji o tom, že chcete
přenášet až setiny vteřiny, tak asi narazíte na časové problémy
při sériovém přenosu. Ale to lze snadno řešit. Hodiny v ovládací
krabce mohou samozřejmě jet na setiny, ale přenášet data do
displeje stačí tak co 50 ms, rychleji není třeba, oko to stejně
nepozná. Když se pak stopky zastaví, bude údaj správný, protože
budete vlastně rychle (tj. co 50 ms) posílat do displeje stále
stejný údaj.  Dále je elegance v tom, že displeji pošlete zprávu,
která obsahuje pozici (tj. označení, o kterou číslicovku se jedná)
a které segmenty má rozsvítit (tj. kromě čísel i těch pár
písmenek, které se dají 7-segmentovkou zobrazit). Displej je pak
univerzální a veškeré modifikace a vymyšlenosti sa udělají v
procesoru v pultílu.  Zdroje 5 V a pro segmentovky jsem dělal
klasicky z trafa a lineárních stabilizátorů, zdálo se mi to
levnější.

Zdravím
Pawlik

p.s. V případě zájmu můžeme konzultovat.

--
Revoluční vysokorychlostní INTERNET jen za nízký měsíční paušál
399 Kč. Navíc MP3 přehrávač nebo flash disk ZDARMA!