Re:prevodnik napeti na kmitocet (lm331)

lada kluk lada.prerov@seznam.cz
Pátek Duben 29 14:37:54 CEST 2005

Dik vsem za reakce. Musim sestrojit teplomer pomoci termistoru (-50 +300 C) a 80AT2051 (tyto soucastky mam narizene, zbytek musim doresit sam). To jen abyste vedeli o co se snazim.

Skusim jak ten kondik tak nejakej prevodnik. prislo mi ze je to nejlepsi reseni previst to delicem na napeti a menit frekvenci a tu merit, ale tim A/D prevodnikem to bude asi lepsi.
Jen me zarazilo ze je to tak nepresny to Lm331. Ja potrebuju merit aspon v desitkach mV.

LADA

Mozna by nebylo od veci napsat, ceho vlastne chcete sam dosahnout. Mozna
bezite usilovne, ale po nespravne ceste. Prevodniky napeti/frekvence maji
uz sva nejlepsi leta za sebou, 12bitovy A/D prevodnik dostanete za ~70Kc,
16bitovy za ~300, desetibitovy je na kazdem mikroprocesoru (vykopavky typu
'51 nepocitam :-). Tak jestli ma vubec cenu pinozit se s frekvenci.

J. Hanzal
***************************************
< nj, pozivam normalni keramicky (takovou apku zlutou asi to bude chybka), skoda ze ste nenapsal jaky je lepsi. Skocim do obchodu treba budou vedet, ale stejne prosim napiste co tam vrazit.
< Taky by se mi hodil orientacni rozsah kolisani ktereho lze dosahnout.bude to aspon v desitkach Hz?

Svitkový, označení je MTC. Je poměrně teplotně stabilní.

lada: ale ono se to merim pri kazdem mericim ciklu o tolik, ne treba jednou za minutu, takze ta teplota nevim esli vadi, navic s tim nehybu tak je celkem teplota konstantni

********************************
Dobry den,
Koupil sem si prevodnik napeti na kmitocet (lm331) a zapojil podle
doporuceni vyrobce.
viz http://exit.borec.cz/LM331.pdf

Pouzil jsem soucastky beznych toleranci (tj odpory za korunu) ale
vysledek mne zklamal.
Vysledny kmitocet kolisa např. mezi 9,0kHz az 9,3kHz. Je to bezna
nepresnost nebo mam nekde chybu? (chybu bych vyloucil vse jsem kontroloval).

pokud se jedna o bezne hodnoty muzete mi doporuit presnejsi obvod, ktery
bude kolisat max v desitkah Hz?

Merim to vlastnorucne sestavenym mericem kmitoctu z atmelem. presnost
mozna neni nejvetsi, ale to kolisani asi neni chyba atmelu(chyba mereni).

S pozdravem zacatecnik LADA

http://www.seznam.cz - e-mailová schránka 2000 MB