meranie kapacity/permitivity praha

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Duben 28 14:47:48 CEST 2005

zdravim,
chcel by som sa spytat ci niekto z prahy a okolia nemate niekto pristroj
na meranie kapacity s presnostou lepsou ako 1%.
Problem je nasledovny... Objednal som mikrovlnne substraty, ktore dosli
aj so zmeranou permitivitou. Takze som navrhol vsetky potrebne obvody a
dal v Printede vyrobit prislusne struktury. Tie dosli a zistil som ze
vsetky filtre su posunute asi o 15MHz co je pri sirke pasma 40MHz
pomerne znacna zavada :-) Postupne som meraniami zistil, ze vo fabrike
zle zlerali permitivitu, resp. zapisali zle cislo do protokolu.
Aby sa cela krabica nemusela posielat naspat do Irska potreboval by som
zmerat permitivitu/kapacitu asi 20-tich platni, aby som mohol patricne
upravit dizajn. Dosky su velke 457x308mm, ale da sa z nich odrezat
vzorka. Idealne meranie by bolo na 10-tkach az stovkach MHz ale
permitivita sa s frekvenciou velmi nemeni, takze prinajhorsom par MHz
staci.
Dajte prosim vediet ci mate niekto k dispozicii potrebne vybavenie,
nejak sa potom dohodneme.
Dakujem,
balu