Skolni priklad

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Duben 28 14:35:40 CEST 2005

Dne čtvrtek, 28. dubna 2005 13:53 "Martin Marek" <martin.m.888@seznam.cz>
napsal(a):
> Podobný příklad jsem dostal na VŠ při
> zkouškách z jednoho předmětu
> a vyšlo mi tenkrát dle Kirchhovových
> zákonů 5 rovnic o 5 neznámých
> nebo dokonce 6 rovnic o 6 neznámých,
> což se dnes v době počítačů vyřešit není problém,
> ale já měl tenkrát jen obyčejnou
> kalkulačku a byl to první příklad
> a bylo jich celkem asi 5,
> takže jsem zjistil, že bych potřeboval
> jen hodinku na vyřešení těch 6 rovnic
> o 6 neznámých, hmm, ale věděl jsem,

Tak jste se mel na ten priklad vybodnout a delat dalsi. Kdybyste byl delal
zkousku u Studnicky blahe pameti, tak byste mel za priklad treba -5/+0, 0/+2
a pod. bodu (tj. spatne/spravne a vychazelo se "z nuly", a co bylo <0, neslo
k ustni zkousce). Tak vas hned naucil, ze priklady se nedelaji poporade, ale
podle dulezitosti. Takze stacilo se na chvilku zamyslet, vybrat z tech 10
tri-4 a bylo. Jenze ke Studnickovi se chodilo i 20x (dokonce se traduje jak
si pred panelakem kde bydlel, borci rozdelali na par tydnu stan a chodili na
zkousku o prazdninach nekolikrat denne).

--

                        Jaroslav Lukesh