OT: Hitachi

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Duben 27 10:18:33 CEST 2005

Delphin wrote:
> Kdyz mame ten patek ...
>
> Nedavno jsem neco delal s CPU Hitachi a zarazilo me, ze instrukce na presun
> dat, napr. z registru do registru ovlivnuje priznaky, konkretne se provadi
> testovani na nulu a zasadne mi to vadilo. Rad bych se proto zeptal, jaky me
> neznamy smysl to ma, pripadne jake jsou historicke duvody, ze to tak je.

Mno, uz "nejaky ten piatok" je prec :-) ale podobne sa sprava mnoho
procesorov, napr. konkretnu skusenost mam s 65C02. Je to dobre ako
rychly test na nulu (na co ine, ze? :-) a treba sa s tym jednoducho
zmierit.
Mimochodom, '51 ma nieco podobne - jednoducho NEMA zero flag v status
slove ale ma JZ/JNZ instrukcie, ktore skacu podla aktualneho obsahu
akumulatora.

wek