OT: vykon & notebook ?

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Duben 27 07:45:33 CEST 2005

Ja teda notebook nevlastnim (kdyz nepocitam sunku 486), ale IMHO:

1) aby byl vykon srovnatelnej se stolnim PC, musi mit stejnej procak (nebo aspon srovnatelnej) a stejnou RAMku. Pokud to je jen na kancelarsky veci, tak na grafice az tak moc nezalezi...

2) nevim jiste jak to je u novych notebooku, ale neco mi rika, ze na externim displeji nepujde (v rezimu klonovani) zobrazit vyssi rozliseni nez je nativni toho LCD v notebooku... jedine, ze by umel "vitrualni pracovni plochu", kdy rozliseni pracovni plochy je vyssi nez rozliseni displeje. To je mj. taky věc Woken. Ale treba se pletu. Jina vec je, kdyz pouzivate dva displeje a pracovni plocha se na ne roztahne - proste prejedete mysi plynule z jednoho displeje na druhy...

Jinak rozliseni, ktery se vejde na displej/monitor zavisi na velikosti RAM na VGA karte. Vynasobi se pocet bodu V a H a to jeste barevnou hloubkou. Pak se to vydeli 8-i a dostanete pocet B (bajtu), kolik musi mit VGA karta, aby to dokazala zobrazit.

1280x1024x16bit = 2,6MB, pro 32-bit barevnou hloubku potrebujete 5,2MB, pro 24-bit 3,9MB... Jinymi slovy, mela by stacit 4MB grafika. Dalsi vec je jak si s tim notas poradi, kdyz nativni rozliseni bude mensi nez 1280x1024.

P.K.