[SENDER_FORGED?] RS klopny obvod

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Úterý Duben 26 00:42:29 CEST 2005

On Tue, 26 Apr 2005, Tomáš Skočdopole wrote:

> Ja myslel ze to je uplne naopak. Ze S jako SET nastavy vystup Q do log.1
> a R = RESET ho zpatky vrati do log. 0. Nedefinovany stav mame radek kde
> S a R jsou log. 0 a predchozi stav je S a R log.1

Neni to tim, ze vystupy jsou invertovane? Ze v reset je vystup v 1, a kdyz
je nahozeny, je v nule?

> Zkousel jsem si to znovu odvodit na cisty papir, ale uplne jsem se do toho zamotal...
> Zeptam se: po pripojeni napajeciho napeti je vzdy Q=1 a /Q=0? Nebo to je
> pokazde jinak? Ja myslim ze to je pokazde jinak, ze ano?

Ja si myslim totez. Ale dalo by se to obejit, kdyby se napr. R pripojil
pres diodu na RESET\ signal zarizeni (nebo pouzit trivstupova hradla). Pak
pri zapnuti reset obvod tento signal podrzi chvilku v nule, a vysledek po
nabezne hrane RESET\ je definovany.

> Nakreslil jsem si tedy dve stejna schemata RS KO z NAND. V jednom jsem
> udelal, ze po pripojeni nap. napeti je Q=1 a /Q=0 (tedy obvod
> "nahozen"). A v druhem jsem si dal, ze bude "shozen", tedy Q=0 a */Q=1
>
> Kdyz jsem v prvnim schematu chtel obvod shodit, dle tabulky musi byt S=0
> a R=1, ze ano? Jenomze podle toho by se nic nemelo stat. Protoze vystup
> ani jednoho z hradel se vlivem zmeny z predchozi kombinace na tuto
> nezmeni...

Signaly jsou invertovane. Takze impulsy SET i RESET jsou nikoliv z L do H,
ale z H do L. Inaktivni signal je v H, aktivni je v L. Tohle je jedna z
malych zvrhlosti digitalni techniky.

> Poradite mi prosim, jakym zpusobem zacit, abych si odvodil spravne
> funkci tohoto KO.

Psat si logicke stavy primo do schematu RS obvodu tuzkou. Do pravdivostni
tabulky se v tomhle pripade clovek snadno zamota.