Re: Felicie a alternator

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Pondělí Duben 25 08:44:38 CEST 2005


Do alternátoru jsem se zatim nedostal (naražené hliníkové koncovky na rotorových plechách), tak jen co tuším skrze větrací otvory a otvor pro regulátor. Zřejmě je to půlkulaty hliníkový(na pohled) chladič-plech tvaru bumerangu (pulměsíc) v kterém jsou údajně zalisované diody. Alternátor by měl být na 70AH nebo 90AH a tak nevim nakolik to bude běžný typ diod.
Až to rozeberu tak pošlu fotku.
Radek
================= Původní zpráva =================
Od (From): "AZE" <aze@seznam.cz>
Komu (To): "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Kopie (Cc): 
Předmět (Subject): Re: Felicie a alternator
Datum (Date): 25. 4. 2005 0:22
==================================================

> Dnes už nemám přehled, jaké jsou tam diody nebo bloky. Jak ten blok vypadá? 
> Nemůžete ho vyfotit?
> AZE
> 
> 
> ----- Original Message ----- 
> From: "Jaroslav Buchta" <buchta@compelson.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Sunday, April 24, 2005 8:48 PM
> Subject: RE: Felicie a alternator
> 
> 
> Tezka rada, nevim kolik normalne stoji diodovy blok, ale 2000 je extrem. Uz
> ta cena za regulator, ja ho kupoval predminuly mesic za 250,-Kc. Takze najit
> nejakou popularni  mistni prodejnu s autodily, kde maji na Skodu bezne dily.
> Jednotliva dioda se asi da sehnat jeste hur, navic je to lisovane. Nebo to
> vrakoviste...
> 
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
> Behalf Of radek kasal
> Sent: Sunday, April 24, 2005 8:22 PM
> To: 'HW-news'
> Subject: RE: Felicie a alternator
> 
> 
> Lze vyměnit hlavní diodu a za jakou?
> 
> Závada je mi jasná. Provedl jsem dodatečná měření a porovnal ze
> schématem co mi zaslal pan Jan mimo konferenci, porovnal z níže
> přiloženým popisem a musí být proražena jedna z hlavních diod mezi B+
> svorkou a vinutím. Její odchod byl zřejmě postupný a pro to ty průvodní
> jevy ze začátku při vyšších otáčkách.
> 
> Chtěl bych zkusit výměnu diody či vrakoviště. Ač vím že Tukaz (dnes nemá
> nikdo jiný otevřeno) má ceny vyšší, tak 3500Kč za alternátor nebo 2000Kč
> za diodový blok se mi moc nelíbí.
> 
> Radek
> 
> > -----Original Message-----
> > From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
> On
> > Behalf Of Jaroslav Buchta
> > Sent: Sunday, April 24, 2005 7:29 PM
> > To: HW-news
> > Subject: RE: Felicie a alternator
> >
> > Tak to je ovšem divne, pokud se nemylim, tak v alternatoru je 6 diod
> pro
> > hlavni a 3 diody pro budici napeti. Tzn, ze pokud se pripoji jen 12V
> na
> > sroubovaci svorku, melo by byt oddeleno diodami v zavernem smeru od
> vsech
> > dalsich obvodu. Diody pro budici napeti usmernuji proud primo z vinuti
> > (druhy konec ma diody spolecne). Pres kontrolku se pomaha nabudit. Z
> > Vaseho
> > popisu vyplyva, ze nejspis bude nejaka hlavni dioda prorazena, nebo
> nejaky
> > zkrat, regulator muze byt v poradku.
> > Ja mel zkusenost s tim, ze uhliky byly kratke a to vedlo k destrukci
> > regulatoru. Kdyz se mi zdalo, ze zarovky nejak moc sviti, tak jsem
> zmeril
> > napeti v siti a 19V!!!
> > Tak jsem jezdil pul dne, nez jsem sehnal regulator,  se zapnutymi
> vsemi
> > spotrebici vcetne vyhrivani skla, coz do 2500 ot. udrzelo napeti do
> 15V.
> > Po
> > vymene vse OK,neprejte si vyzkouset teplotu alternatoru,kdyz jsem
> menil
> > regulator - ale prezil.
> >
> >
> > -----Original Message-----
> > From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
> > Behalf Of radek kasal
> > Sent: Sunday, April 24, 2005 7:03 PM
> > To: 'HW-news'
> > Subject: RE: Felicie a alternator
> >
> >
> > Jak je dělané snímání napětí pro přístrojovou kontrolku, je to v
> pořádku
> > nebo je špatná nějaká dioda v alternátoru? Je správné chování podle
> > měření v bodu 2)
> >
> > Provedl jsem tyto měření při vytaženém klíčku od zapalování:
> >
> > 1) nic není rozpojené, přes kabel +12V teče do alternátoru z baterky
> > 2,8A, alternátor se hřeje, kontrolka nabíjení svítí.
> >
> > 2) vymontovaný regulátor (čouhající uhlíky jsou v pořádku). Přes kabel
> > +12V teče z baterie 190mA, kontrolka svítí. Regulátor nevím jak
> > proměřit, ale nevidím problém ho zítra koupit (V Tukasu za něj chtějí
> > 700 a ještě ho nemají). Ta svítící kontrolka mne zaráží. Měřenim jsem
> > zjistil že přes +12V kabel do alternátoru teče 190mA a pokračuje přes
> > kabel kontrolky na kontrolku do přístrojové desky kde přes ostatní
> > žárovičky na zem baterie. Svítí jen kontrolka nabíjení neb další
> > žárovičky se nerozsvítí (je jich víc paralelně mezi sebou).
> >
> >
> > 3)odpojený kabel pro kontrolku, regulátor v alternátoru, z baterie
> teče
> > 2.6A do alternátoru
> >
> > 4)odpojený kabel pro kontrolku, vyndaný regulátor,  do alternátoru
> > neteče žádný proud ( asi => není zkrat vinutí na kostru a nejsou
> > proražené usměrňovací diody)
> >
> > Děkuji
> > Radek
> >
> > > -----Original Message-----
> > > From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
> > On
> > > Behalf Of mcmlxxx
> > > Sent: Sunday, April 24, 2005 5:48 PM
> > > To: HW-news
> > > Subject: Re: Felicie a alternator
> > >
> > > vymontuj ten regulátor jak píše Radek Kasal. Je to ta stříbrná věc
> na
> > > alternátoru a drží na 2 šroubech a jednom kabelu. Dej pozor - čouhaj
> z
> > > něj uhlíky. Až to budeš mít venku, lehce posoudíš stav uhlíků.
> > >
> > > xxx
> > >
> > > > Dobrý den. Máte někdo zkušenosti z opravou alternátoru na Felicii?
> > Dnes
> > > > při vyšších otáčkách začala svítit kontrolka dobíjení, proměřením
> > > > napětí jsem zjistil že napětí jde přes 14V. Viz první sloupeček.
> Při
> > tom
> > > > se mi podařilo nejspíše alternátor (asi regulaci ) nabourat, neb
> ted
> > to
> > > > reguluje správně, ale zase svítí kontrolka dobíjení při vytaženém
> > klíčku
> > > > od zapalování, tj. při vypnutém motoru. Proměřením na baterce nový
> > stav
> > > > nabíjení je ve druhém sloupečku.
> > >
> > > > 100ot/min - 13,68V,   13,16V
> > > > 200ot/min - 13,93V,   13,07V
> > > > 300ot/min - 14,25V,   13,19V
> > > > 400ot/min - 14,40V,   13,25V
> > >
> > > > Nemáte schema alternátoru + regulace, opravoval jste to někdo?
> > >
> > > > Radek
> > >
> > >
> > > > _______________________________________________
> > > > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > > > Hw-list@list.hw.cz
> > > > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> > >
> > >
> > > _______________________________________________
> > > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > > Hw-list@list.hw.cz
> > > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list@list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list@list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

____________________________________________________________
http://www.seznam.cz - e-mailová schránka 2000 MB



Další informace o konferenci Hw-list