Felicie a alternator

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Neděle Duben 24 20:21:34 CEST 2005


Lze vyměnit hlavní diodu a za jakou? 

Závada je mi jasná. Provedl jsem dodatečná měření a porovnal ze
schématem co mi zaslal pan Jan mimo konferenci, porovnal z níže
přiloženým popisem a musí být proražena jedna z hlavních diod mezi B+
svorkou a vinutím. Její odchod byl zřejmě postupný a pro to ty průvodní
jevy ze začátku při vyšších otáčkách.
  
Chtěl bych zkusit výměnu diody či vrakoviště. Ač vím že Tukaz (dnes nemá
nikdo jiný otevřeno) má ceny vyšší, tak 3500Kč za alternátor nebo 2000Kč
za diodový blok se mi moc nelíbí.

Radek 

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
On
> Behalf Of Jaroslav Buchta
> Sent: Sunday, April 24, 2005 7:29 PM
> To: HW-news
> Subject: RE: Felicie a alternator
> 
> Tak to je ovšem divne, pokud se nemylim, tak v alternatoru je 6 diod
pro
> hlavni a 3 diody pro budici napeti. Tzn, ze pokud se pripoji jen 12V
na
> sroubovaci svorku, melo by byt oddeleno diodami v zavernem smeru od
vsech
> dalsich obvodu. Diody pro budici napeti usmernuji proud primo z vinuti
> (druhy konec ma diody spolecne). Pres kontrolku se pomaha nabudit. Z
> Vaseho
> popisu vyplyva, ze nejspis bude nejaka hlavni dioda prorazena, nebo
nejaky
> zkrat, regulator muze byt v poradku.
> Ja mel zkusenost s tim, ze uhliky byly kratke a to vedlo k destrukci
> regulatoru. Kdyz se mi zdalo, ze zarovky nejak moc sviti, tak jsem
zmeril
> napeti v siti a 19V!!!
> Tak jsem jezdil pul dne, nez jsem sehnal regulator,  se zapnutymi
vsemi
> spotrebici vcetne vyhrivani skla, coz do 2500 ot. udrzelo napeti do
15V.
> Po
> vymene vse OK,neprejte si vyzkouset teplotu alternatoru,kdyz jsem
menil
> regulator - ale prezil.
> 
> 
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
> Behalf Of radek kasal
> Sent: Sunday, April 24, 2005 7:03 PM
> To: 'HW-news'
> Subject: RE: Felicie a alternator
> 
> 
> Jak je dělané snímání napětí pro přístrojovou kontrolku, je to v
pořádku
> nebo je špatná nějaká dioda v alternátoru? Je správné chování podle
> měření v bodu 2)
> 
> Provedl jsem tyto měření při vytaženém klíčku od zapalování:
> 
> 1) nic není rozpojené, přes kabel +12V teče do alternátoru z baterky
> 2,8A, alternátor se hřeje, kontrolka nabíjení svítí.
> 
> 2) vymontovaný regulátor (čouhající uhlíky jsou v pořádku). Přes kabel
> +12V teče z baterie 190mA, kontrolka svítí. Regulátor nevím jak
> proměřit, ale nevidím problém ho zítra koupit (V Tukasu za něj chtějí
> 700 a ještě ho nemají). Ta svítící kontrolka mne zaráží. Měřenim jsem
> zjistil že přes +12V kabel do alternátoru teče 190mA a pokračuje přes
> kabel kontrolky na kontrolku do přístrojové desky kde přes ostatní
> žárovičky na zem baterie. Svítí jen kontrolka nabíjení neb další
> žárovičky se nerozsvítí (je jich víc paralelně mezi sebou).
> 
> 
> 3)odpojený kabel pro kontrolku, regulátor v alternátoru, z baterie
teče
> 2.6A do alternátoru
> 
> 4)odpojený kabel pro kontrolku, vyndaný regulátor,  do alternátoru
> neteče žádný proud ( asi => není zkrat vinutí na kostru a nejsou
> proražené usměrňovací diody)
> 
> Děkuji
> Radek
> 
> > -----Original Message-----
> > From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
> On
> > Behalf Of mcmlxxx
> > Sent: Sunday, April 24, 2005 5:48 PM
> > To: HW-news
> > Subject: Re: Felicie a alternator
> >
> > vymontuj ten regulátor jak píše Radek Kasal. Je to ta stříbrná věc
na
> > alternátoru a drží na 2 šroubech a jednom kabelu. Dej pozor - čouhaj
z
> > něj uhlíky. Až to budeš mít venku, lehce posoudíš stav uhlíků.
> >
> > xxx
> >
> > > Dobrý den. Máte někdo zkušenosti z opravou alternátoru na Felicii?
> Dnes
> > > při vyšších otáčkách začala svítit kontrolka dobíjení, proměřením
> > > napětí jsem zjistil že napětí jde přes 14V. Viz první sloupeček.
Při
> tom
> > > se mi podařilo nejspíše alternátor (asi regulaci ) nabourat, neb
ted
> to
> > > reguluje správně, ale zase svítí kontrolka dobíjení při vytaženém
> klíčku
> > > od zapalování, tj. při vypnutém motoru. Proměřením na baterce nový
> stav
> > > nabíjení je ve druhém sloupečku.
> >
> > > 100ot/min - 13,68V,   13,16V
> > > 200ot/min - 13,93V,   13,07V
> > > 300ot/min - 14,25V,   13,19V
> > > 400ot/min - 14,40V,   13,25V
> >
> > > Nemáte schema alternátoru + regulace, opravoval jste to někdo?
> >
> > > Radek
> >
> >
> > > _______________________________________________
> > > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > > Hw-list@list.hw.cz
> > > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list@list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list