Felicie a alternator

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Neděle Duben 24 17:40:34 CEST 2005

Prostě vyměnit regulátor s uhlíkama za 250Kč.

-----Původní zpráva-----
    Od: "radek kasal"<radekkasal@seznam.cz>
    Odesláno: 24.4.05 16:40:37
    Pro: "'HW-news'"<hw-list@list.hw.cz>
    Předmět.: Felicie a alternator

    Dobrý den. Máte někdo zkušenosti z opravou alternátoru na Felicii? Dnes
    při vyšších otáčkách začala svítit kontrolka dobíjení, proměřením
    napětí jsem zjistil že napětí jde přes 14V. Viz první sloupeček. Při tom
    se mi podařilo nejspíše alternátor (asi regulaci ) nabourat, neb ted to
    reguluje správně, ale zase svítí kontrolka dobíjení při vytaženém klíčku
    od zapalování, tj. při vypnutém motoru. Proměřením na baterce nový stav
    nabíjení je ve druhém sloupečku.

    100ot/min - 13,68V,   13,16V
    200ot/min - 13,93V,   13,07V
    300ot/min - 14,25V,   13,19V
    400ot/min - 14,40V,   13,25V

    Nemáte schema alternátoru + regulace, opravoval jste to někdo?

    Radek