Vyvojka na DPS

Rt jr@siliconbrain.biz
Pátek Duben 22 10:34:38 CEST 2005

Pouzivam vodni sklo do vyvojky asi 3 tydny na ovrstvene desky z GM
electronic.
Vyzkousel jsem pomery podle navodu a koncentrace NaOH je skutecne prilis
vysoka.
Micham to ted takhle: 20g NaOH (dve plastove polevkove lzice), 100 ml
vodniho skla, 1.5 l vody.

Vyvojka pracuje skutecne pomaleji (ca 5 min), ale mnohem jemneji. S
beznou vyvojkou jsem mel obcas problem s carami tlustymi 10 mil, ted bez
problemu vyjdou i cary 2 mil tluste. Domnivam se, ze vodni sklo nejak
pusobi na neosvetlenou emulzi, protoze je mozno bez obav prodlouzit i
leptaci cas.

Zajimave vysledky jsem dosahl i s lakem Positiv, ktery je na vyvolani
louhovou vyvojkou velice haklivy. Podrobne o tom napisu pozdeji, ale jen
pro informaci:

Deska nastriknuta Positivem, exponovana a rozstrizena na dva vzorky.

Vyvojka 0.7% NaOH - vyvolano po 1 minute, motiv kompletne odplaven po 3
minutach
Vyvojka 1.5% NaOH + vodni sklo - vyvolano po 4 minutach, po dalsich 35
minutach je motiv sice poskozen, ale nezmizel uplne.
--
Rt